Ingen annan är intresserad av om ni tycker ett lagt är ungt eller ej, håll er till nåt fotbollsforum istället eller så åker tråden rakt in till Åsiktskorridoren så folk slipper se skiten, men jag tycker personligen att tråden kan vara intressant för allehanda sportuppdateringar, INTE hurvida Isak är värd nåt eller om han är ung t.ex.
Isak-tråden var tydligen helt ointressant nu när den delades.
För att förtydliga, i den här tråden håller vi ihop, med varandra och hejar på vårt lag (behöver inte va samma). Tjaffsa om domarinsatser etc kan ni göra på annat håll. Säger någon “du tycker” istället för “jag tycker” blir det ban i en vecka.
Har ni åsikter om min moderering kan ni skicka det i PM också. Jag lyssnar på åsikter.
Kollar på en match, ser när x gjorde y. Gjorde denna drink testa detta vin. Köpte denna bil osv.
Inte “Kardashians är sura på Brad Pitt”.
Sen kan jag naturligtvis ändra mig om massan vill det med att ha ett ständigt bråk om petitesser eller aik vs Hammarby va Djurgården etc blir ju bara tröttsamt. Hata om ni vill men sitt inte och tjaffsa om skit i 20 inlägg bara för att få medhåll.
Likadant som att posta en kul Twittertråd. Finns facebook och instagram redan håll er till det. Om det inte är golfrelaterat så tycker jag det kan va ok med en “länksamling”.
Puss och kram.
PS. Tror vi har en chaftunktion, testa den om ni vill tjaffsa fotboll eller vad som helst DS.
PS2. RIP-tråden har jag funderat över också. Det postas när alla möjliga går bort som jag inte ens hört talas om och tycker väl mer om när man postar en personlig story ihophörande med personen som gått bort så man förstår att denna var “nära”. Ibland känns det mest som en “first”-samling. Men jag kan ju inte bestämma vem som blir bestört när någon går bort så jag har inte brytt mig om den. Det diskuteras inte spaltmeter i den tråden och jag försöker trots allt säga till isåfall för att hålla den relevant DS2.
Ska vi bara få diskutera golf eller bara golf tror jag forumet kommer att somna in efter ett tag, precis som det andra forumet där enbart golfrelaterat diskuteras (eller diskuterades).
Tror vi kan avväga när det blir tjatigt … tips: om ni har mer än 5 mess back-and-forth mellan två användare så är det tjatigt. Men om folk inte upptäcker det själva får jag väl lägga in en 2 dagars ban eller nåt.
Serverplats är inte gratis, att liksom posta allt i hela världen här och dra in allehanda personer som inte ens är intresserade av golf är liksom inte vårt mål. Det är liksom mer för polare- av polare.
Vi är ju trots allt här för att vi gillar varann, tror jag.
Varför tjafs uppstår är ju ingen kioskvältare. Tekniken att bråka om att man bråkar är ju gängse i alla förhållanden. Sakfrågor byts till ”du sa ju att” och sen är det igång. Att bli förstådd i text (eller tal) innefattar att man är på samma intellektuella, mentala och känslomässiga plan. Alla människor får ut olika budskap ur en text och det beror på deras egen hjärna och inte den som skrivit texten. .. och, det skulle bli väldigt stolpigt om det bara skulle nyttjas korta utrop i en diskussion.
Det finns absolut inget problem att diskutera och ens bli ovänner på ett internetforum. Det är när det går ut över andra användare det blir ett problem tycker jag. Om t ex du har en annan åsikt och t.ex älskar att läsa när två andra tetas i timmar om en skitgrej så bara yttra den åsikten!
Men! Forumet är i första hand skapat som en fortsättning av de tidigare forumen för att träffarna skall vara kvar. Så det är folket som åker på träffar eller som man åtminstonde träffat live som har prio 1. Att då inte gå in i internetslagsmål med någon man inte ens träffat eller kommer träffa igen känns lite… skit i det. Vem vinner på det?
Fast det har jag väl inte uttryckt? Det jag skrev är att det är förståeligt varför det blir som det blir.
Att det blir tjafs är ofrånkomligt och när det är på dagis-nivå kan det iofs vara kul ett tag. Vad värre är .. är att det blir tjafs som inte har fakta i sig. Dvs. Fakta i det avseendet att man faktiskt tycker olika. Det andra.. är bara dränerande. Typ…ex. ”Många gillar Håkan Hellström för att ”man ska” gilla honom. De som gillar honom för den enkla och naturligt vackra artist han är.. ska ha all cred även om jag, personligen inte gillar honom.”
En mångbottnad åsikt där man förstår (och erkänner) hans attraktion men också hans fame som gör att det blir på modet att gilla hans musik.
Tack men nja. Vi ville egentligen inte driva ett forum, vi kände bara att det var nödvändigt att plocka upp smulorna när den "nya ägaren"™ lät allt förfalla. Hade hellre låtit någon annan driva. Men vi visste att ideellt arbete var det enda rätta eftersom man inte skall tjäna pengar på andras vilja att bli delaktiga. Jag kan ju med hundra procents säkerhet säga att vi bara tänker på folket som vill träffas och umgås.
Så jag vill revidera ditt uttalande till att det är vi som träffas som sätter reglerna. Åtminstonde väger den åsikten bra mycket tyngre än folk som bara är här för att bråka.
Mitt personliga problem är att jag sitter vid en burk 7 timmar om dagen på jobbet. Hyfsat sysslolös eftersom mitt kneg i stort sett går ut på att kolla på en skärm om något händer, alternativt svara i telefon i samma ärende.
Det ger oerhört mycket tid för halvslapp skärmunderhållning. Vilket också ger en tid att börja delta i än den ena, än den andra tråden här och även på andra forum. Liksom på Twitter och andra plejs.
Några andra verkar också ha mycket tid och pepprar på rätt fint, medan andra dyker upp nån gång i veckan.
Skulle man göra en veckas historik på mitt nätbeteende skulle jag förmodligen anses åtminstone halvfärdig för Säters slutna.
Samtidigt tycker jag det är jävligt roligt att debattera. Och inser att det egentligen inte går att få balans i den här sortens medium.
Jag är bara jävligt glad att det finns, och att det trots allt är vägen till att det fortfarande kan organiseras träffar (även om de blir allt färre).
Kom jag nånstans med detta inlägg? Förmodligen inte.
Låter som det är rätt ok med lite tjabb, men då moddarna ser att gränsen nåtts så delas tråden och stoppas i åsiktskorridoren. Så har det väl funkat och det låter bra för mej.
Jag ogillar skarpt att ta bort inlägg. Även om man är en idiot så är det bättre man är en idiot för allas ögon att se. Det är lite min filosofi. Så jag flyttar hellre som du säger.
Har fått inlägg flaggade vid ett antal tillfällen och det är inget jag bryr mig om. För helvete- skriv ett PM till folket ni bråkar med och va människor istället. Jag är ingen jävla polis.
Men om någon försöker tysta någon genom att blanda in mig så ökar man bara chansen att bli bannad själv faktiskt. Hatar folk som springer till läraren. Självklart inte för rena olagligheter förstås det uppmuntrar vi förstås att det kommer fram.