Jag blottar gärna min idioti i den mån jag uppvisar någon. Och för min egen sinnesfrids skull har jag valt att dölja allt från en av forumets medlemmar som uppförde sig som ett klassiskt internet-troll och tycktes medvetet vilja trigga mig eller bara högg på allt jag skrev för sitt nöjes skull.
Liknande, övervakande arbetsuppgifter med kontrollpunkter för check av kvalite ger mycket spilltid.
Gäller då “bra” dagar.
Tyngre dagar ingen spilltid alls.
Nja - det kan ju vara blodtryckssänkande att slippa de värsta idioterna och så får man klicka in sig på inlägg som rapporteras. Men jag förstår hur du tänker.
Jag har också iggat nick, lite periodvis. Ett väl fungerande sätt att skapa sig distans.
Det man (alla) borde göra är att pausa 10 minuter mellan reptilhjärnans text och sänd-knappen, i de där hackaPåVarandraTrådarna.
Bitvis så för mig också, men det är avhängigt projektstatus vs deadlines. Jag är vanligen inblandad i 2-3 parallella projekt men efter semestern i år har det varit relativt lugnt och bara 1-2 samtidiga projekt.
Jag har hittat “ignore user”, det borde alla kunna göra. Att behöva censurera trådar osv är ju bara tramsigt, sen att ett samtal byter ämne över tid är ju bara helt naturligt.
Jag är uppfostrad i “ger man sig in i leken får man leken tåla”, så om två personer vill bli arga på varandra eller låta arga på varandra på internet är det deras problem.
Fast oändliga är de forum man är inne i någon gång med några månaders mellanrum, kollar vilka ämnen som är på tapeten och alltid är det ett långt, ointressant tjafs i slutet på varje tråd.
Tror att AI kan fixa en hel del i forum framgent. Kan tydligen redan sammanfatta trådar.