Som sagt. Det blev aldrig ens spännande.
![]()
Som sagt. Det blev aldrig ens spännande.
![]()
Det var ju hur spännande som helst fram til typ efter Amen Corner, sen satt man och väntade på att Scheffler, Young, Rosey eller nån annan skulle glimra till på slutet men det hände inte. Men ändå en kull Masters weekend all in all.
Och att Rory vann igen, inte mej emot.
På sätt och vis ja, men Rory och han hade varit drömbollen, med tajt ända in på 18:e
Han tog för lite tid på sig, var två minuter snabbare än Tiger.
Fanns några som hade det tungt dock…
Li 8 över hål 12 och 13
Vilken avslutning, det skiftade i toppen typ vartannat hål ett tag kändes det som, och när Rose gick till -12 trodde jag faktiskt att han skulle ta det, men nej då.
Att Rory tar det igen tror jag mycket hänger på att han kunde vara lite mer avslappnad, han har ju kavajen. Men hela masters handlade nästan mer om spelare som spelade bort sig mer än att Rory spelade till sig segern om ni förstår hur jag menar.
Ludde då, ja han hamnar inte sällan i svackor under rundorna. Likaväl som att han spelar briljant i andra perioder. Inleder sistarundan med 3 birdies, men gör en dubbel på 12an och slår två i vattnet lite senare, dessutom lite slarvigt i brist på bättre ord.
Min känsla består dock, han kommer att få rutin, inte bara på masters, utan generellt, för spelet finns definitivt, frågan är vilken major han tar först tror jag.
Noterbart att 6 spelare vilka var placerade på OWGRs topp 10 innan tävling placerade sig topp 10 på tävlingen.
Viss konkurrens av när de för nionde(?) gången nämner att Knapp arbetade som dörrvakt ett tag…
“Vilket slag!!!”
Undrar hur många gånger de svenska kommentatorerna yttrade detta uttryck under de 4 Masters-dagarna ? Över 100 ?
Kommenteringen är OK så länge de inte plockar in nån som Ulfbåge eller Karlsson. Alla de ordinarie är OK för min del både på Discovery och Viaplay. Men visst hade det varit bättre med Hallberg/Wille.
Det här ständiga mysskämtandet på de amerikanska feederna, inte för mej. Och jag har lättare att lyssna på svenska än på utrikiska.
Som sagt, Karlsson kan måhända ursäktas med det faktum att han inte är expert… men då bör man kanske inte läsa innantill och försöka få det att låta som man vet.
Upprepade kuriosa kan även det ursäktas men kanske inte under samma sändning och inte mer än en gång.
Samarbetet var dåligt. När Karlsson försökte ställa frågor blev svaren lite väl platta och de avbröts ofta av den obehärskade viljan att radiokommentera det vi såg i rutan. Att tillföra uppmärksamhet inför en situation och kommentera resultat av TV-bilder är deras primära jobb. Klarar de det är hälften vunnit. Kuriosa och expertis är den underhållande biten och oavsett om det blir för simpelt eller komplicerat så sätter det lite betyget.
Det bör vara en behaglig röst, sansad och tajmad kommentering ihop med en expert som gör utläggningar, svarar på frågor samt adderar det lilla extra till det som visas.
Edit/ Vattenmannen (läs, behaglig röst, kan inget om golf
) och kanske nån spelevink som J.P.
Egon
Ja, Vattenmannen, har du snackat med Viasat/Discovery om golfkommentering?
Ser inte vem det är ifrån?
Garcia
Missade att han också betedde sig dåligt.
Vevade gräs och slog av drivern mot en låda.
Synnerligen olämpligt beteende. Nästan i klass med att veva omklädningsrum.