Absolut … men alla reagerar olika. Folk som ojar sig över det här, har nog inte riktigt greppat hela bilden ang. idrott.
Någonstans borde det vara glasklart att helylle inte existerar i den utsträckning som folk tror. Det här är idrottsmän och de blir, som vi alla, arga, irriterade och ledsna på sig själva.
Det här betyder inte att dessa ”utbrott” inte bör straffas.. inte alls. Det enda man kan begära är att det sätts i ett rimligt perspektiv.
En av de största inom vår sport är en notorisk fuck around. Den allra största nu levande var shit the same. Droger och sex… och de hyllas fortfarande som hjältar.
Ja, jo… de som värnar om sporten menar på att det som händer utanför.. inte berör sporten. I h-e heller… glorifierandet finner inga gränser men gud nåde dig om du trashar din utrustning i frustration över ditt egna tillkortakommande på banan.
Fjantar!
Egon