Rose räknas inte, han har hittat nån ungdomens källa… Alex likaså.
Men det måste vara rekord?
Rose räknas inte, han har hittat nån ungdomens källa… Alex likaså.
Men det måste vara rekord?
Fred Couples var 63 år när han klarade cutten 2023
Jo det känner vi till. Frågan var det omvända. Justin Rose är äldst i fältet under helgen med sina 45 år. Har det hänt tidigare att äldste spelare i fältet efter cutten är yngre än så?
Försökte få ett svar från ChatGPT men det lyckades jag inte med.
1957 var första gången det var en cut. Då var åtminstone Henry Cotton en av de som klarade cutten, då 50år gammal.
Aha, då förstår jag. Min hjärna har inte kommit upp i full kapacitet än idag
Det är i bakkant också, vem är den yngste som klarade cutten? Känns lite som på gamla goda tiden då 35 var då proffsen blommade ut helt…
Återigen en konsekvens av pga-tourens dragkamp med DP och LIV. Det är inte fel på de nya yngre som kommer fram utan det är att de lättare får en plats i finrummet.
Egon
Hur var det med den väldigt unge asiaten för 10? år sedan, han som är den ende som blivit pliktad för långsamt spel (såvitt jag vet).
Har gått igenom åren från 1957 till 1982, varje år har någon varit 46år eller äldre som klarat cutten.
En googling gav svaret Guang Tianlang 14 år och 169 dagar vid tävlingsstart. År 2013, han klarade cutten
Vad hände egentligen med Couples när han gjorde kvadruppel, dubbel, dubbel i rond ett? Jag såg inte sändningen då.
Du kan se alla slag via Masters leaderboard
https://www.masters.com/en_US/players/player_1226.html?promo=bio_lb
15:e två dåligt träffade pitchar ner i vattnet
16:e dåligt träff från tee ned i vattnet
17:e slår för långt på inspelet, omöjlig chip rullar över green
Alex, tre raka bogeys sen nu direkt efter tre raka birdies. Slagit tre mycket fina inspel. Var nära eagle på 13:e. Lederboarden med video för alla slag är da shit. Såg ut att ligga bra efter utslaget på 15:e
Förlåt mig men är de svenska kommentatorerna ganska tråkiga?
(jag är van med den amerikanska feeden på Discovery)
Tristaste kombinationen kommentatorer om det fortfarande är pulrik karlsson
Ludde dubbel bogey som vanligt men hoppas nu han kommer igen som Alex
Läste vad Rory sa efter gårdagens rond om sin förberedelser. Har man resurser så har man möjligheter:
After tweaking his back and pulling out of the PGA Tour’s Houston event, McIlroy revealed that he’s been jetting up to Augusta National a bunch over the last three weeks. He credited the quiet sessions for his record performance.
“I honestly just don’t like the three tournaments leading up to this event, I’d rather come up here,” he said after his 67-65-132 dismantling of Augusta National. “I did a couple of days where I dropped Poppy to school, flew up here, played, landed back home and had dinner with her [and] Erica.”
Väl investerat flygbränsle.
Kameran fick in en liten luffare i säckiga brallor som stod och puttade, var Fleetwood. Inte det mest snajsiga klädvalet.
Och där gick luften ur tävlingen
Och nu vaknade den till liv igen