Masters 2026 9-12 april

Varför det ?
Nu kan han ju spela i princip vilka kläder han vill och som han känner att han trivs och spelar bäst i.

Det är bara min åsikt, behöver inte förklara mig. Allt ligger i betraktarens öga…

Tolkar jag dig rätt att du ogillar kläderna han har på sig nu?

1 gillning

Klart bäst klädd på banan idag :ok_hand:t2:

1 gillning

Reitan, amen corner 5 under första två dagarna, inte illa

Håller med. Men med det sagt… de kläder han hade från Nike satt ungefär likadant på honom. Han verkar gilla lite för stora kläder. Parnevik har kanske lite Lindeberg i garderoben? Tighta rosa byxor hade han nog rockat. :face_with_peeking_eye:

Egon

Noren på rätt sida cuten nu. :blush:

Tiger kom dit ändå.
https://www.instagram.com/reel/DW7KMM3S0bb/?igsh=MTYzZHg3d2hucTZ4MA==

Fingret är ju harmlöst. Däremot att gå runt och grina högljutt, kasta klubbor eller skada banan bör man plocka bort spelare för direkt när det händer.

Osporsligt beteende som kommer påverka medspelare. Plocka av, betala böter på en mille och bli av med skiten.

1 gillning

Faan Rory. Du får gärna vinna men jag vill ha spänning på söndag..

Det har inte hänt sedan före andra världskriget att någon sjabblat bort 5 slags ledning efter 36 hål på Masters :disappointed_face:

1 gillning

Och 6 slags ledning finns det ingen som har tappat efter halva tävlingen, för det är det nämligen ingen som haft förut..

Tydligen svenskt märke. Kul!

1 gillning

Sjukaste statistiken på länge. Godnatt.

3 gillningar

Det var fasen vad grädden steg till ytan, Alla gubbar och juniorer missade cutten, den enda kanonen som missade cutten, Bryson.

Brittiska öarna har flockat sig till toppen. Bara Burns och förstås Reed helt i topp av amerikaner. Och Rory kan mycket väl börja sprida bollar, som han gör ibland. Norsken är väl ena ögonbrynsresaren på förstasidan. Men, vi som hängde med DP förra året är inte så förvånade. Får se om Ludde kan bli bäste skandinav.

Ludde och Scottie, väl vår publikboll, får se om det kan bli en move.

Faldo var 6 efter Norman med 18 att spela 1996. Faldo vann med 5.

4 gillningar

Och Rory hade en massa flyt de sista hålen.

Inte någon anledning att titta på golf ikväll. Det blir att glutta på leaderboarden då och då och kolla på slagen via masters sidan ifall något spektakulärt händer.

Kan det möjligen vara så att det blev rekord där äldste spelare som klarade cutten är yngst någonsin?

Justin Rose 45 år.

Det haveriet minns man…

Famous last words. Turen tar slut även på Augusta.