Major: US Masters 2025

Jag satt och lyssnade på sändning på hemsidan innan featured group började… En AI-genererad kommentator…
Samma kommentator om man går in i appen och kollar slag för slag på en spelare.
Han lät verkligen ledsen när Rory chippade I vattnet på 17:e (?)…

Rätt okej text om Masters.

Jag håller bägge som det största, men sen har vi ju Ryder Cup också.

Men Ludde, gick från solid till att vara vass. Det gäller ju verkligen att hålla bolluschlingen i spel på någotsånärt kortklippt gräs, annars tappar man snabbt slag.

Förbaskat kul med Rose också, och att ta en ledning har man ju sett ganska många yngre göra, men att hålla i den ledningen, det behövs nog lite av en räv just på Augusta.
Kul också med Bryson!

Men synd på Rory som tappar på slutet.

Mot fredagens runda!

Nick Dunlap, en av de där riktigt duktiga unga spelarna. 21 år gammal, redan 42:a på owgr ramkingen. Spelade Masters förra året, MC.
I år skulle man ha trott att han skulle vara med högt upp.

90 Slag???

Han spelade bra. Lyssnade uppenbart på vad Skovron sa åt han och putten var het.

Sen är Ludvigs scorer på tävlingar väldigt lika Rorys i att så länge allt går bra så går det bra. Men om det blir nåt plötsligt jobbigt typ en oväntad boll i vattnet på 15:e så går det grus i maskineriet kommande hål. Inte avskakat fort, så har scoringtendensen varit. Vi får se då den första lite jobbiga bogeyn kommer.

Du menar som Genesis då? Bogey 16, sedan par o birdie. :wink:

1 gillning

Han har gjort bogeys redan den här tävlingen redan om du vill leta fel. Men faktum är att hans bogeys ofta kommer i flockar och att det, då jag tittat har varit då de varit jobbiga, de som kickar fler. Typ fått dåligt läge i tjock ruff runt green och inte fått till det.

Motsatsen är väl Scheffler.

1 gillning

För amerikaner som vill ha “the taste of Masters”, men inte har biljett finns tydligen hemleverans. Inkl dryck!

1 gillning

Nån här som faktiskt sett Masters live?

Som du skriver så är han inte bland de bästa på bounce back dvs birdie efter bogey. Plats 84 just nu. Dock över snittet. Men Scottie är faktiskt bakom. Kuchar bäst.

Jag brukar kolla efter ytterligare bogey efter en bogey, på följande eller snart efter följande hål.

Kollar man Ludvigs bogey på fyran igår, svår flagga, han fick bogey på det svåra hålet, spelade sen vidare med säkra par, kanondrive på femman och fortsatt säkert spel. Medan Rory var som före och efter efter den försmädliga chippen på 15:e.

Man skulle kunna säga att då golfen händer dig är det som du testas. Jag fullkomligt suger på det. Och spelar jag bra väntar jag bara på katastrofen…

Någon undrade hur han spelade på eftermiddagen igår…
Alla hans slag finns filmade, finns på Masters hemsidas leaderboard om nån missat det.

Kollade lite grann på hans slag via masters.com, en massa vattenbesök, skogsbesök och dålig puttning. Tungt med vattenbesök tre hål i rad, 11:an, 12:an och 13:e, dessutom i vattnet på 16:e.

Kolla Justin Thomas också. Hans score visar inte riktigt hur han spelade.

1 gillning

Han verkar ha dragit sig ur

Rättning: Det var bara hemsidan som inte lät mig klicka på honom

Har han Homas fd Caddie nu?

Råkade klicka in mig på den här kanalen först, trodde det var ett skämt.
Som tur var hittade jag rätt efter ett tag…
Är det någon verkligen vill lyssna på det där, på riktig?

Det är lite av ett skämt. Började som en första aprilgrej som de sen tog vidare.

Nu börjar fredagsnöjet, kolla på leaderboarden och se var cutten hamnar.

Just nu T51 på +2.

50 bästa och delningar går vidare.
Det brukar ju bli mer vind på eftermiddagen.
Gissar +3 som cut-gräns.

Får nästan en känsla av att spelarna tycker att det är en fördel att gubb-putta på Augusta. Dvs ligga nån halvmeter kort hellre än att rulla förbi.

Åberg vågar dock trycka på.

Förresten, blir det klocka på Rose snart. B Harman är ju Usain Bolt i jämförelse.