Major: US Masters 2025

Bara jag som hajade till när jag såg “Ballester” i bild? :slight_smile:

Nu Ludde!

3 gillningar

Japp!

• är det ett barnbarn?
    Sedan såg jag stavningen
1 gillning

Noterar att Sky Sports har en minimodel av hela banan uppbyggd i studion :flushed_face:

2 gillningar

Den vyn vill man ju ha när man slår en riktig sky i pga tour 2025 på ps5 :wink:

Snyggt!

Scottie vinner nog igen.

Samma visa varje år. Jag försöker förstå storheten i Masters och går bet. För mig som vilken tävling som helst med vasst startfält.

The (British) Open vinner med typ 20-0.

Men jag kollar ändå :grin:

Helt ok att tycka så. Den intressanta frågan är varför du tycker så?

Storheten är väl att tävlingen spelas just när säsongen drar igång. Man är inte på semester eller nåt sånt. Inte mycket annat som drar nu och golfsuget är på topp.

Det andra är väl att det är så vackert och traditionstungt eftersom det är den enda majorn som spelas på samma bana varje år.

Jag vet inte själv. Jag tror/tycker ju inte att alla andra har fel.

Kanske tycker jag att banan är för enformig.

Kanske förstår jag inte svårigheterna.

Men egentligen tycker jag ju inte ens nånting.

Jag hajar bara inte vad andra tjusas av.

Själv tar jag alltid två vardagars semester under BO.

Dansk kommentator minsann :zany_face:

Tur man är olika. För mig är Masters den bästa majorn. Samma bana alltid ger mig en chans att hänga med då jag glömmer banor fort. Smalare startfält som du sa med bättre spelare. Vårssongens öppning. Mysig stämning i sändningen med relativt lite reklam. Känns som publiken är i fokus för sändningarna.

What’s not to like.

För mig representerar Augusta National idealbanan. Det är så jag vill att en golfbana ska se ut.

De enda som kommer nära är västkustbanorna. Pebble Beach, Spyglass Hill, Torrey Pines…

The Old Course lockar inte alls med mer än att den är berömd. Tycker bara den ser så tråkig ut. Ett öppet fält liksom.

De andra BO-banorna är väl mer golfbana för mig men de känns så slumpmässiga. Små bunkrar som är omöjliga att ta sig ur, byig vind, besvärlig ruff, ojämna fairways. Känns som att man måste ha mer tur för att vinna på en sån bana.

Å således världens tråkigaste spelare.

Masters är en hype… men ändå en jag skriver under på.
Shinnecock hills sägs vara den värsta U.S. Open ever när Goosen vann.
Jag gillar banor som är svåra utan att vara extremt långa.
A.S spel med herrarna spelades ju på en rimlig bana avs. längd. Sånt gillar jag.

Egon

Får du väl tycka. Jag tycker att det är trevligt iaf.

Men du reagerar väl som jag gör med fotboll kanske? Dvs tycker det är lite trist när alla okunniga helt plötsligt blir “fans” bara för att det är VM. Alltså att det blir lite för lättillgängligt på nåt sätt. :grinning_face_with_smiling_eyes:

I vilket fall var Åberg på par efter de “lätta” första nio när jag gick och lade mig. Tänkte han skulle vara 2-3 över efter 18…

Nu är han -4 helt plötsligt. Kul! Vad hände?

Smart att välja den tävling där ingen kan rycka upp en mobilkamera …