MAJOR: Masters 2023 (6-9 april)

Skippade han inte den första upphöjda tävlingen?

Jo! Så han lär få en del av sin PIP-bonus borttagen nu

Även Norén (och Zalatoris och Day) skippar RBC Heritage.

Zalatoris skippar ju resten säsongen efter att ha opererat ryggen.

Just, han är ju skyldig mig pengar. Han skulle ju ha vunnit Masters om han inte operaterats.
Var kan inte borta ett tag förra året med pga ryggen?

Haha, även jag skulle ha vunnit Masters om jag inte opererat ryggen. :sweat_smile:

1 gillning

RBC upphöjd? Har alltid varit en lugn tävling veckan efter masters med inte mer än hyfsat startfält.

Efter tre dagar satt man och smålog till att det eventuellt skulle kunna blie en LIV spelare som kunde vinna golfens kanske största tävling.
Nu blev det ju bra ändå iom att Rahm gjorde som Rahm gör och spurtar med en snygg avslutning, väl värd en världsetta.

Och Koepka är som Koepka är, ser lite sådär ointresserad ut och svarar rakt på frågor.
Långsamt spel kom ju upp igen, och han var kristallklar, vilket blir en supersmocka i undertonerna. Och PGA gör INGENTING, i vanlig ordning…

Det är ju konstigt att det går så långsamt med vanlig start när det går så välkänt långsamt med kanonstart…

Fast 2a, 2a och 4a är ju ganska bra av de avdankade spelarna som bara orkar spela 54 hål…
Inte minst av Phil som var helt slut :slight_smile:
Jag tyckte iad att det var trevligt att alla “de vanliga” var med.

Vadå PGA gör ingenting? De har väl pliktat 2 amatörer eller nåt sånt senaste 10 åren för långsamt spel…….:roll_eyes:

finns sniglar på båda tourerna

2 gillningar

Det fina är inte för spelarna utan för tittarna. Spelar ingen roll om liv går ännu långsammare det upplevs snabbare och man får se allt på några timmar.

Nu var det nog inte riktat mod LIV spelare specifikt, mer ett generellt uttalande att det gick långsamt.
Drabbar det någon, såklart. Skyllde någon på det, såklart inte.

Men BK var klart tydlig, JR gick på toa typ 7 gånger och de fick ändå vänta i princip hela tiden.
Nu kanske BK är såpass snabb att han får räkna med lite väntan för den sakens skull ändå, men inte i den utsträckningen.

Det surrades om att det hade varit ett kvartssamtal med Sam Bennet. Det här kommer att vara ett problem så länge inte någon (tourerna) gör något, vilket faktiskt är lite märkligt att de inte gör. Så anmärkningsvärt är det ju inte, det är ju något man präglas med, pace of play.

Lugnt förstod vad du menade. Jag har otroligt svårt att uppskatta långsamt spel däremot tvärt om när Danny Lee spelar och dom knappt hinner byta kameravinkel mörker man ju :slight_smile:

1 gillning

Det är över 3 minuter per hål i snitt… Personligen hade jag blivit galen.

1 gillning

Det är t.om 5 minuter och 42 sekunder per hål. Men du har rätt i att det är.över 3 minuter.

2 gillningar

Jag vet inte hur du räknar men jag får det till 5,7 minuter per hål då jag antar att det inte var någon väntan på 1:a tee.

1 gillning

och det är bara väntan på tee, det står ingen om hur mycket de fått vänta vid inspelen

Den som sabbar produkten optimal golfsändning genom att vela, Cantlay är väl största velarnamnet nu (Har Na fått eld i baken på LIV? Långsamt spel lär inte sabba mindre vid shotgun) - gör ingen liten björntjänst åt den produkt han är med att skapa. Kan inte fatta att det inte går att göra åt dessa segpellar. Stenson var ingen dröm heller, hans och Gareth Lords små konferenser inför varje slag.