Om viljan fanns hade detta varit löst för längesedan.
Bara ge varje spelare 45 minuter totaltid för att utföra alla sina slag och om man får slut på tid är det bara att traska in i omklädningsrummet och lämna tävlingen med en diskvalifikation.
Det är nästan lite flaggtävling
haha, jag läste 57 minuter…
97 minuter, då hade jag fanimig klivit av tror jag?
Läste 57 minuter…
Visst är det så. Om de som styr över det hela ville få upp tempot så vore det ganska lätt ordnat. Alltså vill de inte. Det beror väl rimligen på att det finns €€ att hämta både via reklamavbrott och via den reklam man ser på spelare, caddies, skyltar. Mer tid = mer $$
Nja, för det måste finnas tittare i botten, tröttnar tittarna, då försvinner reklam, då förvinner ersättning.
Det finns ett superenkelt drag för att lösa det, iallafall på tourerna.
Tidtagare/domare när bakomvarande väntar.
Håller man inte tiden:
Varning
Plikt
Så jävla enkelt.
Är väl bara att bygga på tidtagningsur på skylten med aktuell ställning i bollen som någon stackare fortfarande bär runt på.
Rolex som sponsor borde väl kunna fixa detta lätt?
3 miljoner dollar blir Rory utan för att missa denna veckas tävling.
Småpengar.
Hade ju varit kul om Rory gjorde en tväromvändning mot PGA, men tror inte dom kräver in några pengar netto i det läget dom är nu direkt.
Stilstudie Cantlay: https://twitter.com/NUCLRGOLF/status/1646537096209788928
Klarar han ens 6 hål på 45 min ?
Det är nog inte 3 mille i böter utan 3 mille mindre från PIP.
Som nån sa, efter 10 sekunder borde nån få skrika “While we’re young!”
Det är samma sak. Tror inte han får nåt avdrag i slutändan. PGA har inte råd att en av deras få fixstjärnor surnar till nu.
Inför den där fräcka shot clock på alla tävlingar. Och så kan publiken skandera 10-9-8-7… när tiden börjar ta slut.
Känns ju troligt på Masters… snarare skulle en beväpnad vakt avhysa den långsamme spelaren från området.
Allt handlar om världsrankingen så låt då de som inte får iväg bollen på utsatt tid förlora låt oss säga tio placeringar var gång. Med tiden platsar dom inte och vi slipper det här eländet.