Då kan man nog gå o lägga sig
Hyfsat slag av Rahm. Sällan man sett honom ta fram sånt?
Vågar inte lägga mig. Kan fortfarande bli nervöst
Kommer aldrig fatta varför amerikansk publik hejar mest på den som leder.
Med dig som hammarbysupporter är det fullständigt förståeligt att du inte förstår det.
Vilket? Han har ju lirat hyfsat ett tag. Menar du långdraw så sa han redan på presskonferensen att han filat på en draw för den här tävlingen.
När Rahm inte gick i vattnet på 16:e så var det klart. Går och lägger mig. Som Anders sagt, det är sällan någon dramatik på 17:e och 18:e ingen mening att titta på de hålen om någon leder med fler än 2 slag.
Slaget från skogen (nåja) som han satte upp till flaggan.
Säg det till stenson
Tid tar det iallafall
Nåt så in i he. Man hinner spela mycket wordfeud.
Bra kulor att hämta!
Masters Tournament payouts
Below are the expected payouts for the top 50 spots in the 2022 Masters tournament:
Place Projected payout 1 $3,240,000 2 $1,944,000 3 $1,224,000 4 $864,000 5 $720,000 6 $648,000 7 $603,000 8 $558,000 9 $522,000 10 $486,000
Värdig mästare.
Min sammanfattning av Masters och tankarna kring tävlingen
- Golf är fortfarande en långsam rätt tråkig sport att titta på, man måste ha något annat att göra samtidigt.
- LIV golfarna hänger med, ge dem försjutton de rankingpoäng de är värda för LIV tävlingarna så att vi får se dem i rutan.
- Kanonstart är nog inte så dum idé, åtminstone inte de första rundorna. Här är LIV på rätt spår.
- Banor med skog ger en extra dimension.
- Masters app/hemsida är riktigt bra när man skall följa tävlingen.
Liiite irriterande är det att D+ stream från dag4 verkar vara uppf****d.
EDIT: funkar via datorn, tramsar via ATV.
2 och 3:e omgången innan avbryt fann jag rätt tilltalande, de fick kämpa på riktigt, speciellt när vattnet strilade.
4: omgången med mjuka mottagliga greener (enklare)+ upplevd lusigt tempo tråkade ut en, efter utslag hål 13 gick jag och la mig.
Jahapp, då var det färdigtittat, såklart man gick och la sig runt 14:e, men perfekt kolla klart på m-cykeln nu på morgonen, och sen i sängen, inget jobb. Nej, det blev inte spännande, men ändå härligt. Hela från Rahms sista putt sänkt måste vara som för Lucullus och grabbarna då de hade en slav viskande i örat på dem. Som vanligt nåt fuktigt i ögonen en bra stund.
Annars intryck
-
LIV - ett statement.
-
Har aldrig sett Phil mysa så över en femtitalsfistpump som på 18:e. Respekt, 52 yo och tvåa
-
lite trist att det inte var hårdare i backen men skönt att det inte blev monday finish.
-
Discovery levererade. Idiotiskt att lägga ut Rahms bild som ikon på ”höjdpunkter” men annars bra, feeder och kommentering.
Det gjorde man alltid när man var liten. Amerikanerna har inte kommit längre än så.
Kul för Rahm, stort!
Min store idol är ändå Fred Couples. 63 år gammal, slutar +9. Fantastiskt!
McIlroy lämnar besked att han drar sig ur RBC Heritage till helgen, som är en så kallad upphöjd tävling. Man tillåts bara skippa en upphöjd tävling per säsong. Frågan är om det är här ett indirekt sätt för McIlroy att kritisera att man har en sån tävling direkt efter en major?