MAJOR: Masters 2023 (6-9 april)

Jag säger bara att dom lägger till ett ljudspår, som dom ändå har, så är produkten komplett.

1 gillning

Kul att tigern klarade cutten :+1:

Fattar. Förmodligen är efterfrågan helt enkelt för låg så det inte är värt besväret/priset.

Just nu är det osvenskt på Main feed

Sämre sändning nu. Fler avsnitt med bilder på blommor och diverse skyltar.

Apropå blommor, det brukar ju vara en fantastisk blomsterprakt under masters.
Har dom haft kallt eller ligger tävlingen tidigare i år?

Ungefär samma datum som “vanligt”. Jag gissar att det är vädret som gjort att det är lite tunnare än vanligt på blomfronten

Lärde mig nyss ett smart knep av Rahm. Hänga handsken i paraplyet mellan slagen. Varför har jag aldrig tänkt på det.

Lärdom av dagens spel. Det behövs inga “tourbollar” med begränsning. Låt alla tourtävlingar spelas under kraftigt regn och i högst 10°C. :sweat_smile:

2 gillningar

Kanske även hjälmtvång på publiken med tanke på alla snedslag i regnet.
Fast paraply skyddar väl också.

Nu bryter dom väl snart för regnet?
Tiger haltar mer och mer. Bryter efter första 9?

Och där bröt dom…

Ja vad fasen skall man göra nu då…

Vet inte riktigt vem jag håller på av Rahm o Koepka.( kan nån annan utmana verkligen?)
Kul med hela världstoppen i samma tävling igen.
Hoppas att golfen och Masters nu får vara i fokus och inte de olika tourerna

2 gillningar

Koppka alla gånger för vill dom utesluta livspelare från majors kan dom alltid säga att dom vara inte vill ha konkurrens. Dessutom det trötta argumentet att dom bara är lata weekendspelare kanske kan dö ut.

2 gillningar

Det är bara lata weekendspelare som kan vinna en major. De andra bränner ut sig på vanliga tourtävlingar.

3 gillningar

Vilka är dom?

Ger inte Brooks nån större diss för att han är LIV, och han vann i min aktning med myran, men Rahm är den jag håller på om det blir duel in the sun. Har hela tiden gillat det mesta med honom, hans pisksnärtssving, hans reaktioner, och hur han talar om golf.

Att en LIV-spelare skulle vinna Masters skulle inte bekomma mig det minsta, men däremot så vore det riktigt tråkigt ifall Koepka vinner eftersom han har lika mycket utstrålning som en kastrull när han spelar. Totalt uttryckslös och känslokall oavsett om han vinner eller förlorar, liksom D Johnson, P Cantlay och några fler.

Enda gången man sett Koepka visa en känsla var väl när han suckade när DeChambeau promenerade förbi bakom honom under en intervju häromåret.

edit. Å andra sidan kan jag också störa mig ibland på allt gnällande från Rahm. Visst, jag är helt och hållet pro att man visar känsloyttringar (både positiva och negativa) på banan, men ibland är det nästan tramsigt hur mycket Rahm gnäller och svär, som ett förvuxet barn. Det behöver inte ens vara så att han spelar dåligt utan han kan vara 5 under par men ändå bete sig som en 4-åring efter att ha slagit ETT slag som han inte tyckte blev perfekt.

Rahm är ju Alfons Åberg i 30 årsåldern. Det är sen gammalt.

1 gillning