Men för h-e, du måste lära dig att svara på inlägg och inte bara i tråden.
Hur ska vi veta vem du svarar på???
Hmmm… varför syns det inte att jag svarat på Coleburns inlägg?
Det syns när jag redigerar mitt inlägg
Men för h-e, du måste lära dig att svara på inlägg och inte bara i tråden.
Hur ska vi veta vem du svarar på???
Hmmm… varför syns det inte att jag svarat på Coleburns inlägg?
Det syns när jag redigerar mitt inlägg
För att du svarar på det senaste inlägget i tråden…om man kollar det jag svarade på, vilket startade denna kontrovers så syns det nog att jag svarade till dig!
Så är det, rekommenderar att trycka på pratbubblan och citera något för att göra det extra tydligt om det behövs.
När jag först hörde om den här regeln tyckte jag den lät väldigt praktisk. Jag är inte lika övertygad nu.
Tack mina herrar!
Det var så lite så…”du hade ju slag här”
Nu pekar mina rundor i Estland trilla ur hcp-beräkningen, än så länge går det bra
Hur ställer du dig till regeln att man alltid har rätten att gå tillbaka och slå ett slag för föregående plats med 1 slags plikt?
Nu kan jag inte minnas att jag någonsin varit med om att någon valt att droppa utanför bunkern med 2 slags plikt, men vad hindrar dessa personer från att förklara bollen ospelbar och istället gå tillbaka till föregående plats och spela en ny boll därifrån om dom nu har sådan bunkerrädsla att dom väljer att droppa utanför med 2 slags plikt?
Det beror väl iofs på om bollen farit ner i en greenbunker efter ett inspel på 150 m eller om man lyckats peta ner en ”nitby” alldeles nära green.
I det första fallet är ju risken stor att ett nytt slag från 159 m knappast blir bättre.
Framförallt skulle det ju bli plikt för spel från fel plats. Sorry kunde inte låta bli.
Aldrig hört talas om referenspunkt?
Du kanske skrev både 150 och 159 meter i ditt inläg… ?
Givetvis. Jag slår från 150 meter men saknar kikare eller annan avståndsmätare. När jag sen kommer fram till green på det blinda hålet ser jag att jag ligger hopplöst i en djup dold bunker.
Går tillbaka och tar en referenspunkt för mitt nästa slag. Eftersom jag inte vill riskera att fuska och lägga bollen för nära flaggan råkar den nu hamna på 159 meter.
Fin efterhandskonstruktion. Kram på dig gubbe.
Fin efterhandskonstruktion. Kram på dig gubbe.
Absolut efterhand, men ändå korrekt
Hur ställer du dig till regeln att man alltid har rätten att gå tillbaka och slå ett slag för föregående plats med 1 slags plikt?
Nu kan jag inte minnas att jag någonsin varit med om att någon valt att droppa utanför bunkern med 2 slags plikt, men vad hindrar dessa personer från att förklara bollen ospelbar och istället gå tillbaka till föregående plats och spela en ny boll därifrån om dom nu har sådan bunkerrädsla att dom väljer att droppa utanför med 2 slags plikt?
Slag och distans är ett fair ”straff” eftersom vi skiljer på bunker och pliktområde.
2 slags plikt och dropp utanför/bakom bunkern är väl fair det också men jag syftade mer till symboliken när man inför en sådan lättnad.
Egon