LIV Tour - Saudi-touren

hero
image

Håller fullständigt med, men Rahm kan ju inte riktigt säga samma sak… Nu kan hans fruga köpa tre gucciväskor åt gången istället för bara en… Stenson sa väl väl light vad Bland sa, om jag minns rätt.

1 gillning

Hur många gucciväskor skall man ha råd med för att inte få joina LIV?

Vad har ni emot LIV och varför?

Det jag har emot liv är Loud, och har inget att göra med ifall den eller den spelaren ansluter sig. Det jag har emot är hyckleri. Rahm var rätt patetisk då han gick över och plötsligen började yra om att bredda golfen efter att ha varit kritisk innan.

Har inget att invända mot Blandy eller Stenson, att de spelar där det gör och deras skäl varför.

Sen kan man ju möjligen tycka att det blir lite splittrat med världstoppen i två tourer, men jag tycker det räcker bra med Majors som ställe där de alla möts. Majors har nästan vunnit på LIV.

Bara ett förtydligande, jag tycker inte det är nåt universellt problem med loud. Bara för mig. Antingen är man en Heart of a goof-kille eller en dunkadunkaälskare. Jag är av den tidigare sorten.

Sen kan man ju alltid filosofera över att äga 2 miljarder istället för 7, men då blir det för mycket OT. Warren Buffett sa i alla fall att han skulle klara sig på 100.000$ om året och 1M$ för privatjeten. Om intresse finns skulle man kunna starta en sån tråd…”Varför Rahm EGENTLIGEN gick till LIV”…

Det är väl ganska självklart i det stora hela varför man byter arbetsgivare. En sak är nog ganska säker, man var inte nöjd med den förra.

Pengarna, som Bland inte hymlar om, är nog lika stor motivator för golfproffs som för vanliga knegare.

Egon

1 gillning

Allt är inte pengar. Byta arbetsgivare har jag gjort, men bara en gång indirekt med skäl att öka lön. Sist för att jag ville jobba med något som kändes meningsfullt och roligt. Man KAN ha andra skäl än bara pengar. I och för sig kan ju pengarna egentligen vara ett medel för något annat. Förstod jag Cam rätt så tilltalades han av att det är så pass få tävlingar, att han kunde spendera en hel del mer tid i sitt hemland Australien, något som jag tycker lät trovärdig.

Undrar om någon, som skäl två efter oljemiljonerna, har tilltalats av konceptet, med Loud, Lag och 54 hål shotgun?

Eeh, vad skrev jag!?
Vad i, ”inte nöjd med sin arbetsgivare” trodde du jag menade?

Egon

1 gillning

Om du inte menade pengar ver jag inte vad du tycker är självklart. Har själv haft olika skäl, en del tvingande till att byta arbetsgivare och jag har i bekantskapskretsen en hord med olika skäl till arbetsgivarbyte och många har velat å det grövsta innan de bytt.

Och ok, jag läste inte ”inte nöjd”, missade den, gamla skumma ögon… men det finns många skäl till att byta jobb även om man är hyfsat nöjd med arbetsgivaren och jobbet. Till exempel då pengarna.

Absolut, och mer lättförtjänta pengar tror jag var den största motivatorn för de som inte var i toppen på pga.

Old-timers som poulter, Westwood, Garcia och Stenson har nog fått slita rätt rejält de sista åren på pga/Dp.
Fd. toppspelare brukar ju dala lite runt 40-45. Det är få förunnat att kunna spela ”på touren” hela tiden till 50-strecket.

Egon

LIV offentliggör dopingdom

Stenson spelar bra.

Vad tror vi? Fantasi eller fakta?

1 gillning

Svårt att ha en väl avvägd uppfattning om den saken. Det ligger rimligen i båda parters intresse att en ök av det där slaget nås så omöjligt är det väl inte.

Hoppas!

1 gillning

Det är rimligt att tro att en överenskommelse är på gång.

Frågan är hur villkoren skall se ut för spelarna.

X bästa på LIV får spela på PGA ?
X bästa på PGA får spela LIV. Ett lag i lagspelet ?

Sant!

Enligt vissa källor så går DP back hela tiden vilket, troligtvis, är pga. LIV i största mån.
DP har länge pendlat mellan nr.2 och 3 i världen som tour men efter LIV’s intåg blev de definitivt 3:a.
PGA investerar en hel del i DP.

En lösning där LIV köper DP vore troligen bäst men då blir det en fråga om att inte förlora ansiktet.

Egon

image
Wow. Två grejer som jag inte bryr mig om gör nåt ospännande tillsammans!

2 gillningar

Rick shiels… Kan vare sig prata eller spela golf.

Liv däremot är ju kul.

Bättre de ser till nåt samarbete med PGA så alla de bästa möts igen