LIV Tour - Saudi-touren

Limited Field and Special Tournaments must be individually reviewed by the Technical Committee and approved for inclusion by the Governing Board.

Tror det är ytterst, ytterst få av alla golfintresserade som håller med om att Masters är den minst intressanta majorn. Tvärtom tror jag enormt många, inklusive undertecknad, håller den högst. Troligtvis också en av anledningarna till att exempelvis SVT valt att sända tävlingen många år, men inga andra majors. Det är helt enkelt den enda tävlingen som bidrar med tillräckligt intresse.

edit. Inser att jag var tia på bollen…

2 gillningar

En sak är bra med LIV, all jäkla fokus är inte på celeb-spelarna. Fokuset har vridits lite till spelet. Olika format, det runtomkring,banorna, hur det presenteras. PGA har kommit att bli liksom bara toppspelarna.

Jag till hör väl diss-falangen men LIV har satt liv på golfen.

Alla majors ligger högt på listan, men masters och BO missar jag sällan

Hur ser schemat ut i år? 14 tävlingar var det väl?

Finns sju i schemat just nu. Dessutom spelar i princip alla Saudi international på Asien-touren.

Det här låter sådär för LIV.

På något sätt borde LIV ha räknat in en deal med övr. Tourer. Nu när det bara är några som välkomnar dem (motvilligt eller inte) så kommer glansen på spelarna att falna ganska snabbt.

Många av de stora inväntar en senior tour. De yngre kommer få dispans och en kortare avstängning om de avsäger sig LIV medlemskapet.

Det är nog nära nu.
Om Greg must go… så borde Greg go.

Egon

TLDR (med roller)?

Kul ändå att PGA touren är i “full swing” men alla inklusive PGA folket verkar mest tänka på LIV.
Kan bli ett kul år.

Speciellt med tanke på hur bra produkten LIV blev på så events, medan PGA touren sitter fast, och fast och fast igen med sina fontäner.

Den stora frågan för mig är vad DP gör. Joinar dom LIV eller inte? PGA kommer fortsätta med sina sell-out tävlingar på parkbanor och deras tittare kommer fortsätta dyka i takt med dess åldrande publik trillar av pinn.

Kommer bli ett kul år iaf, om man gillar att se på LIV. Antagligen ganska öken om man gillar att se på PGA, men åas är det väl just det man gillar om man gillar att se på PGA.

Underbar rubriksättning på svenskgolf.se

" LIV Golf har skrivit TV-avtal

Når över 120 amerikanska hushåll efter nya avtalet."

En liten enhet saknas :grinning:

haha, ja en liten :wink:

Annars en ganska exklusiv skara, och kanske inte så mkt att skryta med eller basunera ut.

Och nu justerat!

Reklamavbrott nu då?

Reklam med golfavbrott…

Om de skulle dra igång tävlingarna tidigare så är det väl bara att undvika att kolla? Tycker det är fascinerade hur alla LIV-fanboys (inte riktat mot just dig, sett mycket på Twitter också) verkligen vänder allt LIV gör till positiva saker.

Nästan lite sektliknande, ungefär som med Elon Musk. Till och med när Tesla sänkte priset med >100k så svämmade Twitter över med anledningar hur det skulle gynna Tesla och varför Elon var gudomlig som vågade tänka utanför boxen från alla hans anhängare :joy:

3 gillningar

Bjäbb. Följer man nåt så vill man ha en chans att följa det. Precis som i fotboll, hockey och formel1 är det gött att det finns en början och ett slut.

Men bjäbba du vidare om annan skit i LIV /Idag /Pga tour trådarna. Håll denna tråden till tävlingen och därtill, tack. Ingen bryr sig om din åsikt om andra människor.

Vet inte varför det här med TV skulle vara nåt särskilt egentligen även om just jag helst kollar via Tivoboxen. Har ju funnits riktigt bra streamar från alla tävlingar.

Skall bli intressant att se vad de gjort för förändringar i sändningarna då det börjar igen. Förhoppningsvis är oregon-leaderboarden tillbaka. Också nåt nytt sändningsförhöjande på toptracernivå. Vore nJs om man själv kunde välja boll att följa. Eller att kunna se alla slag för viss spelare, som de hade på nån major för några år sen.

Tv är viktigt för spelarna. Deras reklamkontrakt handlar om att de ska synas och Youtube finns inte med i paragraferna.

Just i USA är det väl fortfarande linjär tv som gäller för majoriteten av amerikanarna därför viktigt med ett tv-avtal där.
I och med detta är nog risken stor att sändningarna på både Youtube och webben försvinner då behovet av dessa inte finns längre.