Tackade han ja till kaptensrollen bara för han visste att LIV skulle uppvakta honom då så är det ju en nivå till på taktiken.
De lär ju inte vilja ha honom pga sin golf-form iallafall
Skulle vara intressant att veta vad som händer om någon av spelarna som fått signon bonus blir skadade, typ bryter handleden och får men som gör att de inte kan spela längre?
Eller blir anklagade för något brottsligt typ sexuella trakasserier som ju verkar de mest kända att falla ner i ett svart hål?
Eller helt enkelt håller en så låg nivå på touren så att de alltid kommer sist med minst 10-15 fler slag än den som kommer näst sist ?
Hörsägen, redditkille säger sig pratat med John Daly och Daly hade följande att säga om PGA/LIV:
He ripped into the PGA, has no sympathy for them when it comes to players moving to LIV. He said some players at comps don’t get chance to practice due to PGA commitments such as proam tournaments or photo ops which they don’t get paid for, these are all scheduled in their practice times. He would go to LIV in a heartbeat if they offered and doesn’t blame anyone for going.
Nu ska jag bräcka Stenson genom att vinna 1,265 miljarder på Eurojackpott i kväll.
Nej, jag är inte alls ute efter pengarna utan vill bara få uppleva känslan av att ha gissat rätt nummer
Att Stensson tyvärr svärtat ner sitt rykte och varumärke är ju klart . Det är beklagligt då han alltid framstått som en person med hög etik och förmodligen varit Sveriges mest respekterade manlige golfare.
Framförallt beklagar jag att Stensson ger ökad legitimitet till LIV som söndrar golfvärlden och förvandlar golfen på yppersta elitnivå till en uppvisningssport svår att ta på allvar.
Jag hade hoppats att Stensson skulle vara nöjd med den stora förmögenhet han skapat och tänka mer på den sport och de organisationer som varit en förutsättning för hans rikedom.
Jag hoppas att LIV blir ett publikmässigt fiasko.