Precis. Vad händer med dom som aldrig kommer till sista dagen?
Får dom börja om på hcp 54 efter 2 år eller hur funkar det?
Konspirationsteori och gissningslek:
Araber är i princip bara intresserade av att tjäna pengar, de har troligen tidigare gjort försök att få in en fot i styrandet av PGA men misslyckats.
Nu fick de in en stor fot (storlek 52 ?). De har förmodligen inget intresse att driva en egen tour.
Den separata LIV-touren kommer att läggas ned nästa år eller 2025, spelarna som lirat på LIV touren kommer att få tillbaka sina rättigheter till PGA tour och DP World Tour mot någon i sammanhanget liten struntsumma i penningstraff. Troligen får de också någon slags ranking bonus.
PGA touren kommer att öppnas upp och LIV-liknande tävlingar kommer att vara en del av tävlingsprogrammet.
Min förhoppning är att det i slutändan blir en riktig premium världstour kompletterat med regionala undertourer i de olika världsdelarna.
Senaste dagarna har det framkommit att det var just pengar det handlar om. PGA touren hade inte råd att fortsätta med de juridiska processerna.
Intressant också de kongressledamöter som uttalat sig om den nya sammanslagna organisationens monopolställning, kan det vara så att kongressen sätter käppar i hjulen för sammanslagningen ?
Kan kongressen säga nej ?
De har väl inget att säga till om internationella organisationer, PGA touren i USA har ju redan haft monopolställning inom landet.
Om kongressen säger nej, vad kommer då att hända ?
Om det är så som du säger , att de inte hade råd att fortsätta processa, så är det ju en felbedömning av enorma mått.
Vi har gjort bort oss så nu har vi inte råd att existera utan att hoppa i säng med fienden.
Själv tänker jag på alla PGA -spelare som är jävligt sura nu ( med rätta ) , tänk om de gör en gemensam strejk eller nåt?
Hursomhelst, cirkus deluxe
Frågan är vad en strejk skulle leda till ?
Då kanske de efter ett tag skulle stå med rumpan bar och inte ha någon tour att spela på.
Nu är ju tydligen PGA touren tvungen att skjuta till prispengar från sparade medel då det saknas sponsorer för tävlingar senare i år. Vid en långvarig strejk tror jag PGA går i konkurs på några månader.
Nä troligen blir det ingen strejk men det vore kul om top30 på PGA vägrade spela nu. Snacka om att bli svikna.
Säkerligen fick de flesta av dem ett fett LIV erbjudande som de tackade nej till. Det kan ju vara så att de pratade med PGA touren och fick en massa löften som nu bryts.
I affärsvärlden är sällan ett löfte värt något om det inte står på ett nedskrivet kontrakt.
Som jag ser det har PGA touren hållt spelarna i ett järngrepp där de haft krav på spelarna men inte själva haft några krav på sig från spelarhåll.
Inte så värst övertygande
if you cant beat them, join them.
Avgå alla
Noterar idag att på svenskgolf.se kan man se reklam för LIV Golf.
Är det detta som kallas dubbelmoral ?
Saknar HS fejja,
Jag tyckte Kaymers kommentar var rätt bra.
Nu kan ju de som var emot “blods-pengar” flytta till Japan-touren.
Ja, det hade varit pricken över i
Svensk Golf har inget att göra med Svenska golfförbundet (fristående tidning sedan något år) så jag är inte helt säker på att jag förstår kopplingen?
Antar att ni syftar på svenska golfförbundets avbrutna samarbete med HS?
Tycker Svenskgolf hållt sig hyfsat neutrala. Det var väl då Stenson gav upp kaptensskapet för LIV som det var lite surt, men då var väl rätt många, my self included inte alltför jippi. De har rapporterat kontinuerligt hur det gått i LIV-tävlingarna.
Ang Valderrama undrar jag bara om de kan undvika att göra party av den tävlingen. OK att man kör lite tjosanhejsan på Trumps bana i NJ, men Valderrama skall det vara lite stil på.
Fick mig förresten lite “loud” till livs då jag var och kollade Mixed på Ullna, gick med Björk och Söderberg. Då man knatade uppåt det här “Musikhålet” där de spelade dunkadunka för vipfolket. Tillförde inte mycket, för mej. Det det tillförde var, att de som satt och pimplade öl där var lite mer i gasen, så då Söderberg chippade i en birdie så blev det lite tryck i jublet, faktist mer än då han hålade bunkerslaget på sista.
Undrar hur det ligger till med “loud” (Dunkamusik, Neon på leaderboards, mer getinthehole, mer champagnesprut på segerpallen och liknande) är det något de flesta vill ha eller inte?
Jag gissar att de som är cirka 35 år eller yngre i de flesta fall vill ha lite loud, annars drar de till ståplatsläktaren på någon fotbollsmatch eller någon kampsport eller sitter framför bildskärmen och kollar på e-sport.
Var det så för er som minns ett golfliv innan 35? Själv faschinerades jag av Zackes viskande under puttningen på de tidiga svenska golftvsändningarna.
Nog för att grannens konstant skällbjäbbande byracka nog gör mig mer tokig nu än jag kanske blev i yngre dar… Men jag gillar lika hög volym på rock nu som då.