LIV: Boston 2023 (2-4 sept)

The International, Boston, Massachusetts, USA

Skall bli skoj att se vad tävlingen får för respons nu när PGA-touren är på semester.

1 gillning

Verkar uppdaterad. Cam Smith med osv.

Får se om det blir en Oregon eller en Bedminster

Länk till kvällens golf.

Jag hejar förstås på lag Fireball ( @AlbertS ) med Garcia, Ancer, Ortiz och Chacarra.

2 gillningar

är stenson skadad?

Jupp

Boring.

1 gillning

Hyffsat med commitment för att våga slå sönder en klubba mot träd sådär. Typiskt uppvisningstävling som pgakramarna kallar det.

Klubban får tydligen ersättas på LIV men troligen inte handlederna.
Schysst par:)

1 gillning

Får man alltid göra om man spelar med vanliga golfregler.

Edit: dock inte om man haft sönder den med flit eller på annat onaturligt sätt.

Fri dropp eller en dropp han tog? Kom in precis innan, såg ut att ligga mot ett träd. Väl inget skäl för fri dropp? Men jag hann inte se så noga.

Hans enda sving var att slå den med vänd klubba från vänster. Då stod han på vägen. Han fick dropp för vägen. Sen ny situation och kunde slå från höger men offra klubban mot trädet.

Så om man hamnar så att man måste stå på väg då man tar sin stance - fri dropp? Trodde det bara var om bollen stannade på vägen.

Boll eller fötter. Men man måste ju inte ta droppen.

1 gillning

Lät jäkligt generöst men kollade och det verkar stämma. Vet inte om man är så mycket hindrad av att ha fötterna på asfalt, med stålspikar kanske. Har inte som jag kommer ihåg råkat ut för frågeställningen i nån boll jag spelat i.

Tycker den där regeln helt skall tas bort. Om det inte är en korsande väg mitt över fairway som inte är ett naturligt hinder. Förstår inte att det där skall vara lättnad när man inte får lättnad för torvor osv. Vägar bör man undvika.

Blev visst lite sen till starten idag. Men ser ju ut som en rätt rolig leaderboard än så länge. Kan nog bli en fin kväll om man kan bestämma sig om fläsk eller fisk till potatisen. Livets svåra frågor.

Cameron verkar ha havererat? En dubbel nu? Inte bra.