Den största kunden ritar om produktroadmaps. Innebär att det blir lite tunt med jobb för vissa i firman. Inget som påverkar mig alls och så sent som för en vecka sedan sade min chef hos kunden att det är ganska mycket jobb som rullar in. Dock, som konsult är man bara ett rött budgetstreck från “slut jobb” även om man är efterfrågad.
Pensionspaket klara på firman vilket ger att det finnes x antal lediga platser för avdelningen jag knegar på att fylla upp på en annan avdelning.( Vi är för många)
Om inga frivilliga så plockar chefen ut x antal.
Har givit svaret inte intresserad till chefen.( Man byter inte till något mycket sämre om det går att undvika)
Nu börjar det igen vilka ska bort vilka ska stanna.
Hur långt bort är “kan pensionera mig utan att behöva äta blodpudding tre dagar i veckan”?
Klurigt, om jag får ett pensionpaketserbjudande så kvalificerar jag in mig för den om ca 3 år.( Drar direkt).
Flödets tilltänkta avvecklingsdatum är diffust men ca 2-4 år. KEY processen är det som styr/ total kapacitet på firman.
Om inget paket och jag ska pynta förtida själv sa hamnar jag på ca 4 år kvar.
Är det den du kör på?
Som en sorts löst hållen metafor, som eg innebär att man kan ha lördag hela veckan utan att försaka särskilt mycket över huvud taget: Ja.
Typ som de flesta få vill bli kontrollerade mista förmåner inte kunna boosta lön få fler arbetsuppgifter i sitt knä.
Kallas att effektivisera alt något annat
16 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Politik