Kreatörer på youtube

Spelat där. Fint. Som i Tylösand ungefär.

Fast så gamla är väl inte 10-under klippen? Iofs går det väl undan i youtube-svängen men jag som precis hittat golfen igen har ju en massa catching up att göra.

Vad skapar Rick Shields?

Vet inte vem det är men Rick Shiels skapar youtube-klipp. :smiley:

Skapa ”content”. Jo det kan man ju göra lite var till mans. Håller nog på bilarna.

Tycker personligen att Rick Shiels är aptråkig.
Han är väl en av de med flest följare men gissar att det mest beror på att han var väldigt tidig med sin kanal.

1 gillning

Folk som tror dom är bättre på golf än vad dom egentligen är får man nog av på golfbanan.

1 gillning

Det svåra är inte att skapa klippet utan att få folk att titta på det.

Jag gillar hur han uttalar G. LonG, puttinG. :laughing:

Det enda förlåtande med honom tycker jag är att han ibland lyckas få bra gäster.

Astrobiscuit har “det”. Han är inte världens mest praktiska gubbe men lyckas göra väldigt intressanta videos.

Fortsätt gärna tipsa om era kreatörer.

Manchester dialekt.

Egon

Jag fick kolla upp varifrån ha kom. Bolton tydligen. Vilket ju är väldigt nära Manchester.

Fred Dibnah va från Bolton.

Området heter Greater Manchester och är något mittemellan län och kommun om vi jämför med SE.

Personer från samma område tenderar låta likadant dialektalt.

Egon

Tacka vet jag en scouser…

Vet inte varför du tycker att du måste mästra mig på det där sättet? Är helt obegripligt. Jag skrev ju typ samma sak.

2 gillningar

Sorry, men det var inget försök till mästrande utan en förklaring till mitt första svar. Om du så helt obegripligt vill ta det så kan jag inte göra något åt det.

Bolton ligger visserligen i Manchester-området men det var dialekten som gjorde att jag svarade Manchester. Robbie (Stoke men nära nog). Oasis… lätt igenkänningsfaktor.

Ditt svar lät ju fö. mer ”Bolton INTE Manchester, men nära”. Jag bestämde mig först för att inte kommentera det i sak, men det slapp jag ju inte.
My bad.

Egon

Allt är svårt i skrift. Jag menade tvärtom att det ju i princip var i Manchester eftersom det är väldigt nära. :smile:

Precis, det är svårt i skrift vilket gjorde att jag valde att ”fria” och bara förklara vad jag fick det ifrån. :wink:

Egon

1 gillning