Vill tipsa om homemade documentaries som har ett helt gäng video på olika uppdrag från nasa. Apollo osv. Dom är så grymt bra gjorda och hur mycket videomaterial som helst.
https://www.youtube.com/@MarkFeltonProductions/videos
Mark Felton gör utmärkta dokumentärer om andra världskriget
Varför inte börja med
“The Hunt for Martin Bormann”
Han är grym. Inte bara på WWII.
Marc gör en video om en inverter från Apollo. Vilken snoozefest va? Sen i mitten så ger han den bästa dokumentären om hur ingenjörerna tänkte under krisen vid Apollo 13 jag nånsin hört. Problemlösning. Börjar vid 2:01.
Perkins Builder Brothers är ytterligare en byggkanal som jag följer. Börjat på nytt projekt och det är kul att se hur man gör grejer i USA. Man kan få lite idéer och nya sätt att jobba om man har tur. Sen är det mycket som är lite för oss i sverige också såklart. Men rekommenderas.
Underbar kanal; https://www.youtube.com/@cyclinghighlights
Saknar Rick Shiels
Han var inte med på kvaltävlingen tidigare i år heller
Mina golffavoriter med kanaler:
Ron Chopper
Peter Finch
Luke Kwon
Grant Horvat
Good Good
Bra golf, mycket humor o bra gäster.
Era…?
Sitter just nu och tittar när han spelar mot Rickie Fowler på Medalist. Lång och svår bana men Rick är 7 över på första 9. Rickie är 2 under.
Jag skulle säga att han inte är lika bra som de andra. T ex Grant Horvat som är klart bättre.
Ps. Jag gillar Rickie mer än de flesta andra proffs jag sett i såna här sammanhang.
Kollade nyss när Shiels spelade med världens starkaste man. Blir ju lite roliga ”crossovers” på youtube och även proffsen gästar ju de största content- skaparna.
En del är underhållande, tex Finch nya serie Meet the pro.
Kollar på Rick Shiels mot Ian Poulter på Woburn. Vilken otroligt läcker bana! Varje hål är som en egen värld ute i skogen. Så vackert. Långt ifrån “fram och tillbaka på ett fält”.
Jag gillade Shiels, nu tycker jag att han mest upprepar sig själv och mest pratar om sig själv. Känns lite väl uppblåst. När break 75 kom och ännu mer när han mötte golfproffs och startade 10 under, då var det roligt att titta. Nya grepp, lite lagom humor och underhållande. Tyvärr blir det ofta så; lean and hungry blir fat and happy/boring. Jag saknar golfbidder challenge, nog mitt favoritinslag genom tiderna.