Kramas eller inte kramas

Det är nån form av kutym att om man spelar med en kvinna i bollen ska det kramas både innan och efter ronden.

Jag är rätt okramig av mig och föredrar en handskakning eller en ”fistbump”.

Men det känns som man är knasig när man gör så. Är jag dum?

Är hon snygg kramar man. Och luktar hon gott kramar man lite extra länge.

1 gillning

Utseende spelar ingen roll i mitt fall. Jag är lika okramig oavsett om det är Miss World eller hennes motsats jag ska lira med.

hate it. Handskak räcker

1 gillning

Gentleman gäller.
Man låter henne bestämma. Går hon för kram så kramar man, annars inte.

4 gillningar

Stockholmsfasoner. :smile:

Du kan få en kram av mig på EGO @Vattenmannen så vi inte har sneda könsföreställningar.

2 gillningar

Hmmm. Inte råkat ut för det. Handslag fungerar på båda könen.

Eller så vill bara ingen krama mig

Jag kan krama både manliga och kvinnliga bekanta. Ffa om kramen betyder glädje och/eller värme.

Men den stela golfkramen kan jag vara utan.

För övrigt fick du en tack-kram av mig i Karlshamn :heart:

2 gillningar

Kindpuss

1 gillning

Är det en tjej man ska möta i matchspel så blir det en rejäl bamsekram och kindpussar med förhoppningen att hon kommer ur balans och slår rejält snett på första hålet :blush:

Har inget emot kramar men precis som Vattenmannen undrar jag lite varför det ska kramas i tid och otid!?

Man ses säkert som stel och reserverad, vilket naturligtvis säger lika mycket om ”kramarna”.

Jag har bekanta som tom. ska pussas och ha sig. Inget jag motsätter mig öht. men lite paff blir man när man inte förväntat sig en avslätning. :kissing_heart:

Egon

Handskak.
Fistbump.
Kindpuss(ar).
Kram.

Det är bara olika sätt att hälsa.
Gör det inte mer komplicerat än det är. Det är enkelt.

Åk till :fr: och öva ert kindpussande så känns det rätt ok även med en lite formell kram, sedan.

Jag sticker ut hakan och säger att kramen är ett typiskt icke-problem.

:wink:

1 gillning

Och är du Frankrike gäller det att veta antalet också.

Min erfarenhet inskränker sig till Provence. Det lila området i kartan.

:handshake: Så ser ett handslag ut förresten, inte 2x :muscle: Mvh gubbe.

Vad kallas sån hälsning med böjd arm och händerna uppåt, och tummarna i den andres grop mellan tumme och pekfinger? Brukar inbjuda till den. Har lite svårt för handslag med kvinnor, ett mjukt handslag är inget handslag och man vet inte hur hårt man ska ta i med en kvinna.

Modell kindpuss funkar.

Jag kramas med folk jag känner, väl… Skulle man tacka efter en runda kramar jag inte sällan de jag känner, men något annat med de jag INTE känner. På samma sätt som att jag inte skulle krama någon jag inte känner utanför banan heller.

yack

Man hör hela tiden om att man ska anpassa sig till andra kulturers sätt att hälsa. Har en fransman någonsin lärt sig att hälsa på svenskt sätt? :laughing:

1 gillning