Kramas eller inte kramas

nope och kommer aldrig göra

Alltså en kindpuss är ju ofta(st) med lite luft mellan. En sorts markering bara. Mindre hud än en kram.

Det är inte ryska partiledares kindpussande som gäller.

Det har ju inget med golf att göra, många kvinnor är uppvuxna med detta som en social grej. Många män har härmat det, framförallt i generation ironi.

Idag vet nog ingen när / hur eller om man “bör” kramas, vilket gör det lite småskoj. Tror nog generellt att det finns få personer som gillar att bli “kramade” av främmande människor. Vilket också gör det lite skoj. Därför blir det fler som kramas och viktigt att inte bry sig.

I slutändan dör nog ingen av en kram. Men kränkt kan man bli!

1 gillning

Sen, de man som svensk verkligen kan kramas med, familj och vänner - Det är rätt skumt, jag är väldigt okramig men det finns några random kvinnor jag gillar att kramas med. Absolut inte nödvändigtvis de attraktiva. Krama karlar, nån vidare rysk politruk hade jag aldrig blivit. Men vad som gör vissa ofta skinntorra damer kramgoa har jag inte fattat. Annars är det bara pliktskyldigast.

Tittar man på LPGA så är kramarna vanliga men sällan riktiga kramar, mest markeringar, speciellt asiaterna har en snabb markering men ingen riktig kram.

För egen del kramas jag nog mer nu är för 10 år sedan, men tänker inte så mycket på det. Kindpussar tycker jag är knepigt, hur många? Vilken sida skall man börja på? Skall man pussa eller bara markera? Aldrig fattat grejen…