Har du vägarna förbi Skärblacka kan jag hitta något i källaren åt dig, hemma den 18: e och framöver.
Om konkursutförsäljningen på GolfSky fortfarande håller öppet så kanske det finns fynd där.
Ligger ju också i Kungens Kurva!
Tackar för alla förslag! Men jag har tyvärr inte vägarna förbi skärblacka även om dottern liksom sina föräldrar pluggar i Linköping, hon kommer i och för sig andra vägen och med svingens state 2023 så är det nog bara regularskaft som kommer i fråga. Skall kolla in GolfSky!
Jag håller med. Är väl bättre att lägga pengarna på en golfresa.
Köpa golfklubbor är för lamers.
Edit: Och det gäller alla. Behöver du en ny driver så kommer du få en.
Jaja men någon måste köpa för att någon ska få…
Jag tänkte mest ”mycket pengar”. Kan absolut köpa nåt begagnat eller billigt.
“Mycket pengar” som engångskostnad, driftkostnad ett grepp då och då.
För min del köper både nytt o beg.
Med undantag för vissa stolpskott som släpptes så är nästan allt norr om 2010 spelbart än idag.
Det som har hänt de senaste åren är naturligtvis ställbarhet vilket i teorin (och någorlunda i praktiken) gör att en klubba kan passa fler spelartyper.
Utöver det så har klubborna blivit snällare mot felträffar på bladet och lättare att få upp i luften.
I praktiken pratar vi om att de i snitt går längre och rakare men tot.längden har bara ökat med nån ynka meter.
Det är svårt att förklara om man inte är intresserad av tech.
Grundtesen är alltid att det som känns bra direkt också är det som har bäst chans att fortsätta att vara det.
För att vara mer specifik så är jag övertygad om att en Ping-driver från G25 och nyare kommer att funka.
Egon
…Om man inte får den av den som gör den.
Om den som gör ger bort till “alla” får ingen av den som gör i slutändan.
Blev TaylorMade Sim2 max. Kändes skönast
En utmärkt klubba. Marginell skillnad mot Stealth och Stealth 2. Kanske också mer hållbar. TaylorMade är bra på så sätt att de inte ändrat sin sleeve på många år så det finns gott om skaft att byta med vid intresse.
Kul. Lycka till.
Vart köpte du den och hur mycket kostade den?
man behöver absolut inte driver. Kört FW i alla år
har verkligen försökt. tagit lektioner. tränat lite.
Direkt när FW sitter i näven är det rakt ut 230-240 med rull.
edit
nån slice har det ju blivit förståss men med driver är det skogen som gäller
Håller med, det är svårt att få en fungerande driver. Har sedan 2007 haft grava problem.
Innan dess hade jag en kort period när drivern fungerade. Den fungerande drivern gick sönder och i och med regeländringen 2008 var det ingen mening att köpa en likadan.
Från att jag började med golf kring 1970 till ungefär 2004 var drivern ett ytterst osäkert klubbval och ofta fick drivern bara vara med på träningsrundor.
Nu har svingen blivit så långsam att drivern börjar fungera igen.
Detta är lite OT men jag tycker det är intressant med folk som säger att dom inte kan slå driver.
Jag har aldrig riktigt förstått vari problemet ligger.
Är det skaftlängden som är problemet så kapa isåfall skaftet och vikta upp klubban.
Är det loftet som är problem så skaffa en driver med mer loft.
Är det spinnen som är problem så skaffa en driver som spinner mer lämpligt.
Eller vari ligger problemet enligt er som påstår att ni inte kan slå driver?
Man slår jättesnett med driver ibland. Hade tidigare en 13-graders spoon, den var ett mycket säkert klubbval.
Förstår inte de som inte anser att driver är en svår klubba.

Vart köpte du den och hur mycket kostade den?
Dormy kungens kurva 4 lax. Kanske gått att få billigare, men jag ville ha en driver med mig från butiken. Ett par för 3 lax kändes okej men den här kändes bra och gav bra värden på svingmäteriet. Enda var att man fick vänta en jävla stund på att få hjälp. Var många där och provade.

Man slår jättesnett med driver ibland. Hade tidigare en 13-graders spoon, den var ett mycket säkert klubbval.
Förstår inte de som inte anser att driver är en svår klubba.
Höll nog med dig fram till typ 2005. Sedan dess har drivarna blivit så pass förlåtande att man vinner mer på längden än man förlorar på vingligheten. Under senaste tio åren har ofta drivern varit räddningen