Slog av skaftet på min ca 10 år gamla Mizuno modell inte toppmodell. Hur tänka? Köpa ny eller lämna in för att få nytt skaft och grepp?
Eller köpa? Hur får man bäst tag på en bra driver som passar en utan att det kostar skjortan? Järnklubborna fick kosta, men jag tänkte vara nån slags ekonomisk med drivern.
Beror på om skjortan är modell Ullared vs Barpa Napoli…
Barpa passar er fint, typ någon plockar ut en passande klubba åt er ur årets alt förra årets fynd.
Gärna något där ni får prova tyngre vs lättare drivers.
Åkte till Dormy förra året.
“Jag vill ha en ny driver. Taylor Made eller Callaway för de är snygga”
Stod en halvtimme-trekvart och slog.
Blev en Ping med allt standard
Funderar på att ta ett stopp vid Kungens Kurva när jag åker ner till Nyköping nästa vecka för att hälsa på farsan och köpa nåt där. Så får den invigas på Nyköping Östra (Om det kan ge fan i att regna).
Alternativt åka till Dormy eller liknande och titta på en driver från något år sedan och testa det man tycker ser bra ut om det finns i lämplig konfiguration.
TaylorMade Sim 2 Max, Callaway Rogue i olika versioner, Cobra LtdX i olika versioner finns alla för ca 4000:-.
Och för ca 1000:- mindre finns även Callaway Epic, Cobra RadSpeed samt Ping G410.
Vad hade du för skaft i din gamla Mizunodriver, och vilken modell av Mizuno var det?
(Men det är otroligt vad snålheten går i arv. Fastän farsan sannerligen inte scorade dåligt vad det gäller intäkter så lever farfarsgenerationen - som scorade dåligt - kvar. Märker att mina ungar är mindre spendersamma än de ändra ungarna här i det Täbylika)
(Förresten har jag inte varit ingenjör mer än de sista 40… och i själen är jag inte så värst ingenjör… vilket kanske märks på mitt klubbteknologiintresse. Men alla som var hyfsade i plugget och var killar där jag kom från blev ingenjörer…grupptryck antar jag. Så fort nån refererar till mej som ingenjör tänker jag på Majsan i sällskapsresan)
Eller också spelar man utan driver. För de som har tvåsiffrigt handicap tror jag inte att det har någon betydelse för scoren om man slår driver eller spoon.
Samtidigt vill man ha roligt på banan. Det är universellt. Känd admins unge var ute och slog på rangen häromdagen. Ville slå driver. Kan inte slå driver. Slog till han träffa bollen. Det är nåt med drivern…
@Anders Jag kunde nog haft en till dig också, men tyvärr har jag städat ut allt som inte är stiff/X-stiff. Om du kan veva en driver med stiff-skaft kan jag trolla fram en.