Mini drivers, för vem..och kanske varför.
Callaway beställd.
Egon
provslog titleist igår …
Brnr har jag haft sedans den kom, har använts väldigt sparsamt.
Tee klubba inget annat, från fairway flyger bollen för lågt för mig, dock om torrt så rullar det på.
Att mäta är att “veta”…
Efter en del mixtrande lyckades min admin hosta igång en relik från andra tider …swingbyte2.
Fokus att få bra roll på bollen map loft
Vänster putter.
En höger putter från garderoben.
Vänster puttern de första bilderna. Check på hur greppet rör sig i puttstroken.
De nedre bilderna helt annorlunda, en höger putter modell lätt…( För mig)
Mina andra högers putters rörde sig som vänsterputtern.
Kör en liten dubbel-jinx innan det testats i skarpt läge.
Rotade fram mina razr x-forged och ämnade stoppa i ett set skaft. Valet gick först på mina KBS tour 90 som jag haft i Adams cmb och som testats med hygglig framgång på bana. En check på vågen gav en massa frågetecken. 120g..? Hmm.. det är KBS tour.. inte 90!
Rotade vidare och hittade Tx-90. Nåväl, i med dem, nya grepp och sen ut till rangen.
Pw - under 100m… helvete. En boll till, 100ish. Högt o fint.. aha, det är motvind. Ny boll och den flög som den skulle igenom en chikan. Wtf. skitbollar!
Hittar en Wilson dx2 i bagen… nu jävlar. 110ish, högt och jävligt lättsvingat. Jinx!
Egon
Idag måste min hybrid ha blivit sur på mig..
Det har varit en av mina bästa klubbor sedan 2012 men innan dagens runda svängde jag förbi Dormy och beställde en ny G440 Max trä-5 och hybriden svarade genast med två tokduffar på korthål så jag blev 50-70 meter kort samt en ordentlig hook ner i vattnet på 18:e.
2 rundor med 95ish gram skaft och det känns ok. Träffarna är bra men svingen läcker ibland så längden är inte konsekvent. Värst på längre järn, tyvärr.
Teoretiskt trippelfel i testen eftersom jag även valde att byta huvud som också har mer trad. loft.
Egon
nån som har/provat stability shaft till putter? gör den någon skillnad då?
Dax för ett besök på Dormy.
Några olika puttergrepp är tanken.
Reverse taper, ska vara bra.
Egon
Föll till korset (eller på .. eller?).
Fick ingen flykt i de drivers jag har och kopplar det till liiite lägre svinghastighet än tidigare (kan inte generera lika mycket spinn).
Köpte ny driver modell medium spinn och 10.5* loft. Lovande på rangen och snart test irl. Håller tummarna.
Egon
Det blev en ny putter istället får några puttergrepp…
Så vad blev det?
En Elyte 10.5 med 50g skaft.
Missade ut några drives helt ok. Nån lite bättre träff kom också. Snitt betydligt längre än med tidigare drivers och inga snedseglare.
Kan bli bra framöver.
Egon
Igår demo på klubben.
Deras mätmsakin var upptagen sa jag fick nöja mig med pgrn .
Provade bara Elyte “standard” med 2 skaft.
Densli Blue S 6,0 50g något .
3 pang med den och de fick byta.
Densli Blue S 6,0 60g , mer i min smak men några pang räckte för att veta att gäsp inget för mig.
Dock helt ok ljud i Elyten.
Svårt detta med driver+skaft, speciellt då punkten att lita på den när man står på 1:a tee.
På första tee slår man allt från j6 till t5 aldrig driver…ändå ett driver hål( par5).
Denali charcoal… väl?
(Det är iofs ett ommålat blue, men ändå )
Har 60 i minidrivern och 50 i drivern.
Lagom lätt och inte så böjigt, för mig.
Egon
Efter 3 varv med tx-90 i mina Legacy black tog jag en runda med x-forged och 115g skaft.
Skillnaden var markant även om jag hanterade pw-9 helt ok.
Det blir till att blya lite på Legacy och se var oumph’et infinner sig utan att det går över styr.
Känns som en möjlig uppgift.
Egon
Så är det nog.
Tensei blue xlink 55g vs nämnda 50g så mer zipp i Tensein för mig.