Kaffetråden

Tänkte vi kunde ha en kaffetråd. Fick en sån där extra god kopp nu så jag blev lite inspirerad. Så vad dricker ni för kaffe i olika delar av livet?

Hemma blir det mest bara nescafe eftersom hustrun inte dricker och barnen nu är utflugna. Det blir rätt mycket bara ett koffeininskjutande. Och nescafe ger mig en känsla av ostmacka och kaffe i skogen eller på en kobbe. Vi har en vanlig bryggare också för då folk kommer på besök.

På krogen, på ett fik eller hos nån kompis tar jag gärna nån avancerad variant som deras snordyra kaffemaskiner kan spotta ifrån sig. Skall jag sitta länge, typ sitta och författa nåt på ett fik kan det bli en latte, men det är sällsynt. Irish Coffee gillar jag men det blir typ en om året. Nu var det nog ett par år sen.

På jobbet har vi en automat som spottar ifrån sig fullt drickbart vanligt kaffe och espresso. Minns med en rysning den motorolja som 90-talets automater på Stora Telecombolaget spottade ifrån sig…

alltid nån sockerbit i kaffet. I början av kaffedrickarkarriären var det tre.

Hur ser ert kaffedrickande ut?

Tar black and battery acid strong.

Är en sån där typ som inte dricker kaffe, har väl fått i mig en halv kopp sammanlagt i livet. Men luktar gott gör det.

Hemma och i sommarstuga 1 blir det kaffe i perkulatorn, favorit är Arvid Nordqvist Gran Dia.

I sommarstuga 2 och på lantstället är det vanlig kaffebryggare.

1 gillning

Lavazza gran crema, är min vanliga brygd. Espresso eller Lungo.