Åter stundar denna fröjdefulla tid som jag som oftast uppskattar, med ett litet ack så viktigt undantag.
Julklappar är nu inte julklappar i sig utan opersonliga tråkiga presentkort i paket.
Så i år blir det som de sista 10 något åren…presentkort.
Är jag käftig om jag menar att där finns ett val?
Inte alls.
Jag önskar mig en ny putter i julklapp och visualiserar mig sänka en 10 m putt med min nya Scotty Cameron Phantom 7.5.
Frugan som inte kan något om golf nappar på min önskan och inhandlar en putter på rea för 299 spänn på XXL.
Visst, det är tanken som räknas…men…hade hellre fått ett presentkort på t ex Dormy…
Som morbror tar jag naturligtvis mitt ansvar och låter min syster köpa julklappar till barnen åt mig.
Alberts metod är väl fungerande. Man anlitar ett ombud för att handla eller förmedla önskemål.
Man brukar säga att det är tanken som räknas. Det funkar bara när man glömt köpa något. Är inte presenten uppskattad så gills den inte.
Sambon får sköta det mesta. Mina försök har ofta blivit brutalt sågade.
Egon
Just därför är det bästa att köpa ett presentkort i en lämplig krimskramsbutik till frugan så kan hon köpa det hon vill.
Era julklappsbekymmer är ju blaha blaha, min fru fyller år den 23/12, varenda jädra år …
Lyx. Lätt att komma ihåg. Bröllopsdag 25:e?
Det hade inte fallit väl ut hos oss.
Ett bestående minne var ett x släkting som alltid köpte sexiga underkläder och andra “pinsamma” julklappar till sin mormor Så det skulle bli lite roligt vid paketöppningen. Alla väntade spänt
Presentkort är skittråkigt. Upplevelser är svinkul! Jag gav min far i 50-års-present en tredagarshelg i Åre där vi både cyklade downhill och el-mountainbike över myren. Det var 5/5! Min syster fick fallskärmshoppning. Hon var kalasnöjd.
Enklast möjliga.
Vuxna släktingar får trisslotter.
Ej ännu vuxna får presentkort på det stora köpcentret. Många butiker att använda det på.
Kul när en av släktingarna plockar hem en miljonvinst
Det enda i paket väg som är klart är en till en kollega som man känt +30år. 1 kg Parmesan 36mån lagrad special import.
Svåger 3 som kommer till julen, golfbollar för att hinta att det är dax nu efter att han inte spelat på 15,år,? något. Ja lite pensionärs stuk så…
Frugan, krimskrams är en förolämpning…
Då kan man kräva “hittelön”.
En kompis fick fallskärmshopp i 40-års present. Veckan innan bokat hopp var det nån som gick hädan på det sättet. Det gick ett år innan han bokade igen och tro påt, men samma visa igen.
Han har fortfarande 15 år senare inte använt den presenten.
Jag har ett speciellt bankkonto dedikerat till min hustru. Varje Julafton och födelsedag tankar jag in en summa pengar där. Pengarna används bara till exklusiva restaurangbesök, hon bestämmer när vi ska gå, och vart vi ska gå. Det är hennes önskan och det blir aldrig felköp.
Man köper förslagsvis inte julklappar till vuxna. Det slutade vi med för 20 år sen. I min exfrus familj har vi dock köpt lottjulklappar för en mindre summa.