Är inte det väldigt mycket mot själva kortets idé?
Finns ju folk som vunnit kortet i andra tävlingar också. Som sedan lämnat sin klubb då dom “spelade gratis” ett år. Kortet är ren valuta.
Givetvis förordar jag att förbundets kostnader skärs ned till ett minimum. En minimal klubbavgift, t.ex 10000kr för små klubbar, utöver detta tävlingslicens för de som spelar riktiga tävlingar.
DM-vinnare i Halland fick iofs bara en runda per klubb. Min kompis som vann för några år sedan lirade bara två varv på sitt kort.
Nä det var inte riktat till dig på något vis, då hade jag slagit in “reply”.
Men fine, visa mig vägen så drar jag. På riktigt tydligen.
Kortet är ungefär som ett Golfamore-kort men med 100% rabatt på greenfee - och du får bara spela en gång per år på varje klubb som ingår i samarbetet.
njaee kortet gällde bara några rundor per år i distrikt
Det må vara överilat av mig att tro saker, men ibland blir det så.
Jag är inte övertygad … och jag anser att mycken vanligt hets kanske inte tas som det menas.
För mig går det över… även om andra, härinne och irl. gått långt över gränsen.
Vil DU ha en ursäkt så är den inte långt borta.
Egon
Läser man på så ser man att golfadm. greenkeepers/banarbetare, disrtiktdomare och banvärderare får ett dylikt kort i utbildningssyfte. Likaså delas de ut till EM- och VM-representanter/spelare samt tränare/pro’s (pga).
De kort som verkar slå mest ont i folks ögon är de som delas ut till klubbarna och företrädelsevis styrelseordförande samt en person till.
Jag har ingen direkt åsikt om kreti och pleti har rätt i att tycka illa om det. Faktum är att de tydligen gör det. Sånt brukar bero på misinformation och avundsjuka.
Egon

Å andra sidan är klubbarna med i ett förbund som skall verka för golfens framtid, de små klubbarna behöver stöd och hjälp och styrelserna i de mindre klubbarna behöver motivation för att fortsätta att bedriva en verksamhet.
En liten klubb har inte råd att ge styrelsemedlemmarna någon form av ersättning, det måste komma från förbundshåll.
Med tanke på vad lite klubbarna får tillbaka för den orimliga summan som åker in i förbundets svarta hål, i huvudsak ett uselt IT system och en lång kravlista känns det rimligt att de små klubbarna antingen får sänkt avgift eller får tillbaka något annat som kan driva golfen i en positiv riktning (t.ex. introduktionskort för att motivera styrelsens medlemmar)
Ett robin-hood system för golfklubbar skulle kunna vara på sin plats.
Tyvärr Berra, det känns som om du påstår saker utan att veta och sen vill du ha debatt om ”det som inte är sant”.
GiT är inte uselt.
SGF värnar väl om det medlemmarna beslutar om. Det sitter ju inte en Trump där som tror att h*n kan göra som han vill!?
Egon

Många klubbar ger klubbens årsavgift som “grått” arvode till styrelsemedlemmar.
Detta ÄR i många fall värt ett femsiffrigt belopp.I vår klubb är styrelsearbetet helt ideellt.
Jag la cirka 150 timmar på detta arbete föregående år.
Det är väl likvärdigt med vad jag lagt under snart 15år. Tror vi fick en gf-biljett ett år.
Jag kommer i år inte lägga ner mer än några få timmar i klubben. Till SGF kommer jag ”ge bort” ca. 10-15tusen i förlorad arbetsinkomst och ytterligare runt 100 timmar i utbildning på distans.
För detta får jag kanske bidrag på 3-4tusen och sen ska jag värdera introduktionskortet väääldigt högt om det ska ”gå ihop” sig. Tror jag spelade 5 banor förra året.
Så… varsågod Golfsverige. Ni får 7-8tusen av mig som ni slipper betala ut till någon annan. Jag bjuder på hatet jag får och ska försöka ha förståelse för den missplacerade avundsjukan.
Egon
GIT är uselt i förhållande till den mängd pengar det kostat för golfSverige.

GIT är uselt i förhållande till den mängd pengar det kostat för golfSverige.
Det kan ju vara så… men har du verkligen koll på det?
Vad kostar det att konstruera ett erp-system? Vad kostar sen support och licens/år?
Egon
Det gäller att matcha klubbarnas och spelarnas behov med funktionaliteten systemet innehåller, det verkar man inte ha gjort.