Introduktionskort

Jag lånar din Tesla en vecka. Sitter i lokala motormänföreningen här och utvärderar bilmodeller. Drabbar ingen fattig.

5 gillningar

Min åsikt är att det bör vara obligatoriskt för klubbar anslutna till golfförbundet att vara del i introduktionskortssamarbetet.

Jag har ju också en annan åsikt att förbundet med råge har passerat vad ett förbund ska syssla med.

Ojojoj, vad ni låter mobbaren Stefan vilseleda er.

Jag tänker inte försvara mig själv eller varenda greenkeeper, banarbetare, SGF-domare/representant som har möjlighet till denna ”förmån” pga. att nåt psyko sprider lögner och tror han vet något som han som vanligt inte har en aning om.

Btw.
Jag vet 2 skalper i ditt bälte Stefan, när blir du och psykologen nöjda med ditt uppförande?
Min får du inte.

Egon

Samma här, du vet inte vad du pratar om.
Om det var en passning till mig så, tack!
Sen kan du dra åt helvete, på riktigt.

Egon

Det är ju ett fritt val, men du har en poäng.
Kortet (olika kort men samma syfte) delas ju ut i utbildningssyfte till greenkeepers, styrelsemedlemmar, personer med uppdrag i SGF mm.

Egon

Jag tycker inte det är samma sak alls. Nog borde golfcommunityt vara lite mer solidariska mot de som kämpar på i det tysta på oglamourösa anläggningar också. Utan gräsrötter, ingen elit. För den som värdesätter sådant…

Taggtråd till frukostmackan Egon?

2 gillningar

Jag har skrivit i tråden förut att jag tycker att introduktionskort är knepigt. Det som tilldelas ordförande/styrelseledamot känns onödigt och mest som en typ av dolt arvode.

Det som domare/funktionärer etc får känns mer vettigt.

2 gillningar

Tönt. Nu hamnar du och din härskarteknik på permanent ignore. Ha det så skoj.

Finns väl säkert klubbar som betalar marknadsmässig arvodering för sina styrelsemedlemmar, men för de allra flesta golfklubbar är nog styrelsearbete i hög grad ideellt arbete som kanske arvoderas med några enstaka tusenlappar om året för ett jobb som troligen hade kostar över 100kkr om man tvingats betala för det. Att det då som extra förmån ingår att man får spela några gratisrundor om året känns som något ingen borde kunna ha synpunkter på, men lättkränkta idioter finns det tydligen gott om.

1 gillning
  1. Styrelsearbete bör vara ideellt. Möjligtvis bör kassören vara arvoderad.

2. Om man får nånting litet, alltså inte några tusenlappar, som tack för hjälpen är det helt OK.

3. Om man har tillgång till ett introduktionskort är det alltså en förmån som KAN vara värd femsiffrigt belopp på ganska kort tid.

Många klubbar ger klubbens årsavgift som “grått” arvode till styrelsemedlemmar.
Detta ÄR i många fall värt ett femsiffrigt belopp.

I vår klubb är styrelsearbetet helt ideellt.

Jag la cirka 150 timmar på detta arbete föregående år.

1 gillning

[quote=“Berra, post:72, topic:1428, full:true”]
Många klubbar ger klubbens årsavgift som “grått” arvode till styrelsemedlemmar.
Detta ÄR i många fall värt ett femsiffrigt belopp.

I vår klubb är styrelsearbetet helt ideellt.

Jag la cirka 150 timmar på detta arbete föregående år.
[/quote]

Det hedrar dig!

Är det så hemskt då?

Satt själv I styrelsen för Hallands Bridgeförbund i några år. Där hade hela styrelsen ett totalt arvode på 10 000 att fördela mellan 6 styrelsemedlemmar.

Jag hoppas du skojar. Men om du inte gör det så undrar jag vad de 15 föreningarna i Hallands bridgeförbund tyckte att de fick för pengarna.

De fick ett antal arrangerade tävlingar samt funktionärsutbildningar.

Ja, rent principiellt så tycker jag det. Det är ofta ett jävla gnäll till höger och vänster om avgifter hit och dit i föreningar. Men till en styrelse som oftast inte gör många knop (några ledamöter undantagna) går det alltid bra att slänga ut tusenlappar. Mycket märkligt.

Sen är det ju så att arvoden på över 1000 spänn väl ska beskattas.

Sånt där vet Berra mer om än jag.

Ordnade styrelsen tävlingarna? Hade inte förbundet nån tävlingsansvarig?

Jo, han/hon är en del av styrelsen och får det näst största arvodet efter kassören.

Utöver det får han/hon inte en krona för de timmar de lägger ner.