Idrottsutövares oförmåga att åstadkomma något vettigt efter karriären

Absolut, och jag skrev ju även att jag tyckte padel som sport var rätt nice. Jag hade gärna spelat en hel del om det inte vore för det där med ”posh” som finns lite överallt. I vår lilla stad var det ”vi klär upp oss o tar en fika varje lördagsförmiddag”-folket som hittade sin nya sport. Det ”fina folket” dvs. 35-40 taggare med fd. bakåtslick som lagt av med sin ursprungliga sport. Du vet.. de där som har spelat hockey/innebandy i hela sitt liv o nu vinner varenda scramble med sina mygelhcp.

Ber inte om ursäkt för min åsikt, men jag kabske behöver skriva ut det där mellan raderna.

Jag fullkomligt älskar när man ger sig hän något. Padel, golf, fiske whatever. Motsatsen gillar jag även den. De där som tar det med en klackspark o bara njuter. Sen finns det de där som i bästa fall kan kallas wannabes. De vill synas o höras mest … och inom golfen så innebär det att få till en ”prestation”. Inte på km, inte med ett avundsvärt bra spel/lågt hcp. utan bara genom att prestera ”över” sin påhittade förmåga. Då hyllas man av sina gelikar och vi andra applåderar inte alls. Det var en stor anledning till att jag gav upp tävlingskommittén. Det, och att de som brukade kallas för ”myglare” (finns några såna på varje klubb) klart o tydligt inte var det.

Egon

Jag menade inget illa med det jag skrev. Bara belysa att om idrotterna ska utövas seriöst kan man inte blanda tennis och badminton.

Man behöver liksom inte läsa allt med onda ögon.

Ett bra tennisgolv är svårspelat för badminton. Hönsabollen vill ha bra svikt.

Klart man kan måla upp linjer för olika idrotter, men det betyder ju inte att det går att utöva dem på ”riktigt”.

För riktig badminton krävs exempelvis minimihöjd på över nät och över baslinje. Det finns inte i alla ”vanliga” sporthallar.

Skönt att se att du har ett öppet sinne inför dina medmänniskor

3 gillningar

Hehe, ja… jag känner ju många av dem.
Som jag skrev (inte ordagrant, men ändå) så gillar jag inte när folk ser ner på andra. .. och nej, jag ser inte ner på dess personer utan jag vägrar att se upp på dem.
Det är ju tyvärr så det är i samhället idag. Vissa vill ju vara förmer på grunder som inte ”flyger”. Jag är ”blue color” rakt igenom och det stör nog andra mer än det stör mig.

Egon

Ok, det är gott så.
Om jag läste illa så ber jag om ursäkt… men det vet du innerst inne. Alla ord kan vara hårda eller mjuka ber. stämningen. :face_blowing_a_kiss:

Egon

1 gillning