Sa åt min anställde att köra hem om det blir illa. I princip en dag om året det kan behövas.
Fin vinterdag ju.
Sa åt min anställde att köra hem om det blir illa. I princip en dag om året det kan behövas.
Fin vinterdag ju.
…pausar jag utomhusgolfen ett tag framöver.
Samma här. Inget bokat förrän på torsdag!
Vad är din budget?
Säg runt 7000
Det skulle inte förvåna mig om vi pratar 50-60 cm i sthlms söderort, och då är det ganska tung snö, inget lätt fluff som man skottar undan lite snabbt.
Jo tack, jag fick gå ut och skotta av snön på pooltaket så att inte det rasar in.
I övrigt litar jag på att tyngden och fyrhjulsdriften på bilen fixar att göra spår i snön tills den regnat bort
#humblebrag
Smart att få ryggskott innan snön kom🙄
Humble is my middle name…
Snöslunga, ftw!
Idag är det ett palindrom datum, 221122. Nästa gång det inträffar är 301103.
Nähä!
2 december nästa år-
231132
Det där såg konstigt ut.
Kreativt tänkt.
Efter att ha hört om snökaos varenda dag kontrollerade jag officiella snödjupet på olika platser i Sverige. Störst snödjup 25cm i Börrum.
Jag skulle troligtvis kunna mäta ut djupare än så på ett flertal platser bara på min relativt lilla tomt i södra sthlm.
Ser ut som min reseledare syr ihop en vår resa till Spanien. Hade nog föredragit Turkiet…
Här är snöfritt (ok då, 1-2 cm men det räknas som “snöfritt”) just nu men jag tror jag kommer kunna mäta 70-120 cm på min tomt, senare i vinter.
Du får ju inte bara mäta i drivorna på läsidan av huset.
Officiella mätstationer i södra delarna av Stockholm
Södertälje 18 cm (idag)
Norsborg 25cm (igår)
Dalarö 12cm (i förrgår)