Skall ni till Alicante håller jag med om att Turkiet förmodligen är minst lika bra fast bättre pris. Skall ni till solkusten finns där många pärlor att besöka. Men va inte rädd för at t lägga på nån tusenlapp på greenfeen för att få högsta kvalité.
Full förståelse om man har barn hemma som behöver bra uppväxt och man vill/behöver lägga pengar på hem&familj. Annars har man råd om man vill. Men i ditt fall då tror jag man får mer bang for the buck i Polen eller annat “östland”. Eller varför inte Danmark om man bara vill komma från Sverige en liten stund.
Annars verkar Turkiet bra på alla vis, har inte kommit dit än.
Vårvärme är det enda sällskapet är överens om till 100%.
I vårat resesällskap finnes det “ekonom” som räknar på “allt”,en som ser allt utöver basen som dyrt, en vägrar Turkiet rent principiellt.
Jag är nöjd bara reseledaren syr ihop något.
Eller snarare igår möttes vi av beskedet att legendaren och en av de främsta inom svensk hockey, Börje Salming har avlidit i sviterna av ALS.
Jag sörjer i två faser, främst att en sådan kille gått bort, vad har haft för position inom svensk hockey, vilken väg har varit med att banat mm, men även för att jag personligen levt väldigt nära sjukdomen, och under tiden sett exakt samma förlopp på mkt nära håll som man nu kunnat se i Börjes fall.
Det som jag trodde skulle ta lite längre tid gick betydligt fortare än jag förväntat, och att han ens var med på svenska hockeygalan måste ses som ett under nästan, men mycket bra att han fick möjligheten till en sista personlig hyllning.
edit: Testa ctrl+k för att redigera in en länk (eller tryck på kedjan/hyperlink om inte förhandsgranskningen fungerar som det är tänkt. Den tror väl att instragram bara handlar om bilder och tar en frame…
I vårt sällskap finns det samma sorts personer. Vi är flera som inte diggar Turkland (eller UAE) av principer. Ett par i gänget är “försiktiga” med pengar.
Jag är ofta reseledare så det blir lite övervikt för sånt som jag villl. Schyssta banor, schyssta boenden, bra restauranger…
Precis Norrland du är helt rätt ute. Om man handlar med veliga personer (av olika anledningar) gäller det bara att bestämma ett koncept och ett pris sen får folk välja om dom skall med eller avstå. Går liksom inte få en bra resa för småslantar. Med bra menar jag inte nödvändigtvis att den blir dyr.
Ser man mitt rese-arr till öststaterna är det just det, kom till plats X, betala pris Y och ta ledigt Z dagar. Sen är det princip klart förutom liten handkassa men den biten kan man justera efter behov.