Körde lite mixed i bagen idag.
2 halvset. Apex PRO med grafit i 5,7,9 och Legacy black 6,8,pw.
Tänkte att det går att jämka om inte apex pro levererar. Så blev det. Slog en bra j7 och en halvdålig j5 men det gav inget extra. Resten av ronden slog jag nedgreppat eller bakplacering av boll för att kunna spela med bara Legacy.
Om inget oväntat inträffar blir det nog en sväng till Lofoten om ngn vecka. Pga <orsaker> är det oklart om det isf kan kombineras med spel på Lofoten Links.
Idag funderar jag tillbaka på det lilla teaterframträdandet vid gårdagens invigning av “Musik vid dellen”. Gillade starkt travestin på döden från “Det sjunde Inseglet”. Jag är ångesten, jag har länge gått vid din sida.
Min snart 5 år gamla B-iga elvagn håller förvånansvärt bra i hårdvaran (batteri och motorer) men resten har tagit möe stryk. Har bytt hjul 4ggr och senaste gången köpte jag fel med vilje och moddade till dem lite.
Nu blev jag trött.
In på blocket och en x10 remote kom upp. Renoverad med kvitto på allt. Halva priset mot nytt … men jag suktade efter en annan modell/märke egentligen. Slog till … å hela vägen hem knöt det sig i magen. Fick modda dit en paraplyhållare men nån drickshållare går inte plats. Hjulen av gummi kommer inte hålla och de av plast lär skramla betänkligt.
Idag mellanlandar Herr & Fru Orlimar på Knaust i Sundsvall, med besök på DOC inplanerat för kvällen. Morgondagen bär med sig resten av turen upp till Norrbotten med golfrunda ihop med Herr & Fru Norrland!
Får man lida för sin konst. Men bra tillfälle att sätta nya stickorna i spel. 130 gram X-stiff bör ju funka för att slå lite pressade slag under vinden.
Idag var det säsongens sista körframträdande. Det var kören som är inriktad på folkmusik/pop/rock. Denna gång uppträdde vi på en fäbodvall, mycket stämningsfullt.