Idag

Körde lite mixed i bagen idag.
2 halvset. Apex PRO med grafit i 5,7,9 och Legacy black 6,8,pw.
Tänkte att det går att jämka om inte apex pro levererar. Så blev det. Slog en bra j7 och en halvdålig j5 men det gav inget extra. Resten av ronden slog jag nedgreppat eller bakplacering av boll för att kunna spela med bara Legacy.

Egon

Gick jag på semester. Industrisemester. Folk är nästan chockade att vi stänger i 4 veckor. Times are changing for sure…

4 gillningar

Gör jag vid 13-tiden som AlbertS, tar semester.

Om inget oväntat inträffar blir det nog en sväng till Lofoten om ngn vecka. Pga <orsaker> är det oklart om det isf kan kombineras med spel på Lofoten Links.

3 gillningar

Kämpar vidare ett par dar nästa vecka, tar semester då solen återkommer

Idag funderar jag tillbaka på det lilla teaterframträdandet vid gårdagens invigning av “Musik vid dellen”. Gillade starkt travestin på döden från “Det sjunde Inseglet”. Jag är ångesten, jag har länge gått vid din sida. :smile:

1 gillning

… har jag nog gjort en kass affär, igen.

Min snart 5 år gamla B-iga elvagn håller förvånansvärt bra i hårdvaran (batteri och motorer) men resten har tagit möe stryk. Har bytt hjul 4ggr och senaste gången köpte jag fel med vilje och moddade till dem lite.
Nu blev jag trött.

In på blocket och en x10 remote kom upp. Renoverad med kvitto på allt. Halva priset mot nytt … men jag suktade efter en annan modell/märke egentligen. Slog till … å hela vägen hem knöt det sig i magen. Fick modda dit en paraplyhållare men nån drickshållare går inte plats. Hjulen av gummi kommer inte hålla och de av plast lär skramla betänkligt. :pensive_face:

Egon

Idag mellanlandar Herr & Fru Orlimar på Knaust i Sundsvall, med besök på DOC inplanerat för kvällen. Morgondagen bär med sig resten av turen upp till Norrbotten med golfrunda ihop med Herr & Fru Norrland!

3 gillningar

Och jag som tänkte sälja min X9 Follow.

Efter ett långt uppehåll har jag sedan några dagar kommit igång med huvudräkningen igen.
Försöker lägga 30 minuter per dag.

Idag ett OK resultat i kvadratrotsräkning.

På memoriaden (huvudräkningens olympiad) brukar det bara vara en handfull som klarar 10 kvadratrötter med alla 5 decimalerna rätt.

Mitt personliga rekord är en liten bit över 200 poäng, det räcker för att komma i mitten av resultatlistan på memoriaden.

Mot Singapore 2028 ?

2 gillningar

Får man lida för sin konst. Men bra tillfälle att sätta nya stickorna i spel. 130 gram X-stiff bör ju funka för att slå lite pressade slag under vinden.

Satte jag nya stickor i spel. Slog järnnian över 150-skylten. Dock inte helt vindstilla. :grin:

Hehe, över 150 meter i motvind är riktigt bra med en järnnia.

2 gillningar

Idag var det säsongens sista körframträdande. Det var kören som är inriktad på folkmusik/pop/rock. Denna gång uppträdde vi på en fäbodvall, mycket stämningsfullt.

Blir det lunch med bla en av bandmedlemmarna i Refused.

Edit: Dags för en Lassietråd kanske? :laughing:

4 gillningar

Lördagsjobb. Blä.

Jag jobbar just nu inte bara på en lördag. Utan till och med på semestern…

1 gillning

Dubbelfel !

1 gillning

En kollega uttryckte det som att han “semestertränade” to-fre, dvs han skulle ha semester men var tvungen att fixa lite först

En till kodare i forumet?

1 gillning

Ser att LA Golf - FACE ID finnes för förbeställning…
Väntar nu på att div youtubers ska lovorda klubban.