Lossnade klubbhuvudet på min j9 när jag spelade in mot 17:e green. Inget vatten där, som tur är. Chip enputt för par. Shopen får limma i morgon, på Titleist bekostnad. Tio månader gamla spakar skall inte “gå sönder”.
Var jag i Växjö. Föga överraskande regnade det i ”Sveriges golvbrunn”.
En bra dag trots det. Pew-pew!
idag tråkigt får bli en old 007 från 63 from russiaq with love
En av de bättre av de “gamla” rullarna.
Tråkigt, frågan är alltid varför?
Svaret är ganska givet: Undermåligt montage från “fabrik”.
Tänkte mer vad mer exakt som brustit
"inte tillräckligt med lim "?
Svårt att veta men jag gissar på bristfällig limning med för lite lim.
Lite lim → inget kladd → behöver inte torka med aceton efter limning.
Kan vara bristfällig blandning av epoxin också. Isåfall ryker kanske fler skaft snart. Inget att oroa sig för i baksvingen.
Gissar på att det inte är en tipp weight som sticker upp ur skaftet utan lim.
E de match på g o någon typ av psykning..
Är det minusgrader där uppe hos er?
Nu? Nej.
Har klubborna förvarats i minusgrader? Nej.
Skojigt med såna där genomarbetade skämt, sånt man kan vänta sig från dryga stortadstyper!?!!
Tänkte mer om du lirat med dem i minusgrader. Jag har pajat två klubbor på Frozen.
Då ber jag oxå om ursäkt, svaret är såklart att det under året är minusgrader vid vissa tillfällen!?!
Nä. Senast jag lirade i minusgrader var nog 30+ år sedan.
Eeh.. man torkar inte med aceton för då smälter ferrulen. Man ”polerar” däremot ferrulen med lite aceton för att få upp glansen igen.
Lim i golfklubbor är extremt tåligt. Det motstår det mesta i ”kraftväg”. Däremot så består ett grafitskaft även det av epoxy så tempen är satt lägre i limmet.
Varm bil, risk för löst huvud. Inte smält lim, men ändå.
När vi ändå är inne på ämnet. Ferrulen är gjord i en fet plast och är inte fullt kompatibel med epoxin. OEM kör bra passform för ett enkelt montage men vis av erfarenhet kör klubbmakare ofta med undersize och värmer ferrulen innan den monteras.
Har man stålskaft och en ferrul med relief (stödkrage som går ned i hoseln) så är det nästan ofelbart så att den trycks upp förr eller senare. Det är ju störst påfrestning vid ferrulen på alla klubbor och stålskaft är inte lika homogena som grafit.
Egon