Idag

Var det premiär för en ny kompis. Trevligt!

Övre tavlan, fem skott precision. Undre tavlan sex snabba skott.

Får en att inse att träffa en snusdosa fem gånger på fem olika tavlor på 20 sekunder, liggandes på 50m avstånd efter 5km skidor inte är så enkelt som det ser ut va?

1 gillning

Såg jag Izi 23-0-2 bli av med titeln, herrejävlar vilken fajt.
Att han förlorar även i UFC mot den enda som någonsin knockat honom någonsin, fast då i kickboxning 2017 var episkt.
Fem titelförsvar av Izi så kommer Pereira till UFC och på under ett år tar han titeln. :sweat_smile:
Längtar redan till Adesanya - Pereira 2.

1 gillning

Det är väl dock .22 och med gevär? Skulle vilja se dem rycka upp en 9mm och skicka iväg fem skott med enhandsgrepp.

Kuriosa: på en skjutbana jag frekventerar ibland finns aktiva springskyttar. Kutar som fasen och drar några snabba skott innan de sticker iväg igen med bössan på ryggen. Om jag inte var 20 kg för tung, reumatiker och astmatiker kanske det kunde varit en sport för mig.

Skytte, svinkul med vapen med lite kaliber.

Ska kolla en inspelad dokumentär om slagskepp efter jobbet… Där kan vi prata kaliber.

En sport för mediokra skyttar och löpare som jag ser det. Liksom andra kombosporter.

1 gillning

Lite som golf med andra ord.
En sport för mediokra longdrivers och bangolfare. :wink:

1 gillning
2 gillningar

Ponnier mig om lumpen och den dör k-pisten man fick lobba in skotten med.
Det var bara två vindögda killar kvar när jag blev godkänd. Vänsterskytt och högerfominant så jag blundade med vänster öga. :roll_eyes:

Ett antal år senare var jag på skeet-skytte med någon öl i kroppen. Inget sikte/korn utan bara att hålla lite framför duvorna. Jag var den enda med full pott och den landslagsmeriterade instruktören frågade om jag ville gå med klubben. Vilken personlig revansch…

Egon

Han kanske också var full. :smirk:

2 gillningar

Nepp, det bästa var att många av kollegorna var jägare och det gjorde det till en prestige-tävling. :wink:

Egon (som säkert inte skulle träffa en älg på 5m avstånd med avsågat hagelgevär).

1 gillning

Träffade brorsan i arslet med armborst, bästa skytteprestationen

3 gillningar

Som god tvåa kommer snöbollen som träffade nakna snoppen på gatans dåvarande skitunge (växte upp till en trevlig ung man). Det var bäst att får utlopp för allt våldsbehov innan man blev straffmyndig. CS fanns ju inte.

2 gillningar

Själv sköt jag min fröken i mellanstadiet med soft air gun i trean.
Minns farsan lackade ur rätt ordentligt då.

Memories :heart_eyes:

2 gillningar

tur det inte var i ettan eller tvåan då…

3 gillningar

Nä det var rätt i pannan. :face_in_clouds:

Då Borde väl inte Curt gnälla, du sikta väl där?!

2 gillningar

Idag är det vitt på marken, snö för första gången denna säsong.

2 gillningar

-14 i morse.
”Winter is coming!” :snowman:

2 gillningar