Idag

Skönt fredag. Åter till jobbet igen den 7/4, iofs mellan idag o 7/4 så har jag en utbildningsdag inklämd, men det ska man nog mäkta med.
Funderar på att besöka World of Golf för att nöta in lite acceptabelt närspel. Ja för mig alltså…

1 gillning

Behövde göra några ärenden och åkte till Halmstad :heart:. Lunch på gågatan som erbjöd bra husmanskost till rimligt pris, inget jag är van vid där jag jobbar.

På eftermiddagen åkte vi till Båstad GK. Lite putträning och sen en timme på deras generösa närspelsområde. Gott om plats!

Sen en hink på rangen. Lite hårda mattor, måste akta armbågarna. Rangen har fått Trackman range på alla platser och den visade deprimerande längd på slagen så jag stängde av den :joy:. Slog ovanligt bra slag med järn-6:an och tyckte inte skärmen reflekterade där bollen landade. Men jaja… imorgon blir det på riktigt på bana.

Löjligt bra väder. Ren njutning.

2 gillningar

Idag fick vi tyvärr ta bort vår underbara, älskade hund pga artros i främre armbågarna. Hon har haltat till och från senaste månaden men senaste veckorna har det blivit värre. Fick cortison för 2 veckor sedan, men det verkade bara i en vecka.
Vila i frid Irma - du är oerhört saknad och just nu känns golf helt ointressant.

är alltid kämpigt med himmelfärd​:two_hearts::two_hearts::two_hearts:

3 gillningar

Duffade Sky News rätt rejält.

https://x.com/Mr_Andrew_Fox/status/1903006498596303082

1 gillning

Mina kondoleanser. Värsta samtalet man har är när man ringer och bokar tiden. Fy fan. Hoppas ni återhämtar er fort. Ser ut o varit en go hund.

1 gillning

En Hannoveransk Viltspårhund.
Hon blev nästan 9 år gammal.
Var en väldigt duktig spårhund.

1 gillning

Fick jag sällskap av en poddmakare på en av mina gatupromenader.
Kommer snart där poddar finns.

1 gillning

Enormt fin hund.

1 gillning

Ojj hoppas ingen blir kränkt o ska lipa ut i någon blaska nu…

Svenskar är lata – och det kan bli ett problem i kris och krig. Det menar L-O Nilsson vid Försvarshögskolan, som hänvisar till forskning som visar att hälften av befolkningen rör sig alldeles för lite.
– Det är bättre att vi lägger våra sjukvårdsresurser på dem som har blivit skadade än de som gör sig illa för att de är för dåligt tränade och ska utföra en arbetsuppgift, säger läraren i fysiskt stridsvärde

1 gillning

Började IPSC-kursens praktiska del.

Är det bokat 15:00 men det blåser lite väl mycket.

Lite stress när proceduren är ny, men nu börjar det sitta.

Bjäre GK nu. Det blåser :dashing_away:

4 gillningar

Är grejerna rengjorda och klara för morgondagen.

Drygt 200 skott blev det, kostnad ungefär som en greenfee, men fasen om inte det här var roligare än golf.

1 gillning

Vad är det för vapen?
9 mm? Eller .38?

9mm. CZ Shadow 2.

1 gillning

Lägg på ösregn så får du forumets runda på slaget om hallandsåsen för ett par år sen =)

4 gillningar

Ändå drömväder jämfört med foursome på Båstad.

1 gillning

Som nog är det sämsta väder jag spelat i.

1 gillning