Undrar jag hur normala dagstidingar (läs: Svd, DN) lyckas ta betalt för normal prenumeration, av någon? Jag har under säkert ett års tid, eller mer, betalat 1-30 kr/mån. Det enda man behöver göra är att hoppa på ett erbjudande och sedan säga upp innan det övergår till “dyr” månadsavgift. Man får då nästan alltid ett nytt erbjudande. Rinse, repeat.
Kanske en aning skavig åsikt men så här: Vill man ha något och uppskattar det så tycker jag att man kan betala fullt pris.
Nice try.
Man betalar vad det i varje ögonblick kostar, upp till en sorts gräns som man själv drar.
Ber du CityGross lägga på till normalt pris, om färsen är på extrapris den dag du handlar?
Jag gör likadant med lokaltidningen, erbjudandet kommer samma dag man säger upp.
Precis.
Det är dom trogna prenumeranterna som bara betalar år efter år som betalar fullt pris.
De otrogna som ständigt hotar med att säga upp prenumerationen erbjuds alltid rabatt för att bli kvar som prenumerant.
Borde ju egentligen vara tvärtom att dom trogna prenumeranterna belönas - men så är det inte.
Njae, inte riktigt samma sak. Gör alla som du så skulle tidningarna gå i konkurs.
Själv är jag glad att slippa DN efter alla år med exfrun. Jag håller inte riktigt med ledarsidan politiskt om man säger så. Och så den där jäkla alarmisten Björn Wiman…
Nej. Konkurs skulle det inte bli. Däremot skulle de behöva ändra sin prismodell.
I dag är det 22 dagar till säsongspremiär.
Idag fick jag ett mail från golfklubben att Västra banan hålls stängd i flera veckor till på grund av ombyggnad. Precis sån information man vill få just nu
Ser jag i flödet att Hofen öppnar! Otroligt imponerande och just idag saknar jag att vara medlem där.
Särskilt som man läser banbloggen på hemmaklubben. Sthlms GK verkar ligga i en helt egen klimatzon
Skämt åsido, jag förstår att det handlar om budget för banskötsel osv, men kan inte låta bli att imponeras av ambitionen ute på Hofen med tidig öppning och samtidigt sen stängning
Dom har väl värmeslingor under greenerna?
Det blev väl aldrig gjort
Aha. Då har jag levt med tron på en myt…
Det är mer än jag vet och inget jag noterade när jag var medlem.
Jag verkar ha fel.
Jag vet att det pratades om det när banan byggdes men att prislappen blev för hög
Inga mail om försenad öppning här. Ev sådana kommer om drygt två månader.
Den gamla kundfrasen “det blir nog bra när det blir färdigt” får vi hoppas stämmer då
12 lunchhål! Otroligt fint väder idag också.