Förra veckan tog jag mig själv i kragen och anmälde mig till en mc-körning på grusväg tillsammans med andra, något jag aldrig gjort tidigare, kändes ungefär som när jag åkte till Åtvidaberg för SC-open.
Idag bar det av, åtta trevliga gra- gubbar på grusvägar jag aldrig tänkt på förut, fika och lunch med lite snack, en bra dag.
Kör du stor maskin, typ KTM 1290?
Eller kanske en gammal TT600?
Eller Husaberg?
Finns väl bara grusvägar på Gotland?
Gubbdagis är underskattat.
Det är så jag ser på mången tid på golfbanan.
Egon
Alltid kul att bryta av med nåt nytt. Jag har lagt av med hoj så jag gick med i en ny förening och började med en ny pistolskyttegren. Sju glada gubbar hade hur skoj som helst i helgen och vi har redan bestämt nästa träff(!) på klubben.
BMW 650, lättare att hantera.
Blev det bil istf cykel till jobbet. Gick och la mig 01:20 och gick upp 04:20. Valet var enkelt…
Ja du behöver ju inte cykla för kondisen…
Jovars, men mest cyklar jag av ekonomiska orsaker.
Tänkte att alla mil travande upp och ner längs Stockholms gator…
Jo precis. Jag har hyfsat flås för min ålder. Men i morse lockade bilen. Speciellt som jag ställde den på gatan och inte i garaget igår kväll.
Hade hämtat bonus-sonen på Arlanda. Han har hållit i en crawl-kurs i Malaga i veckan som gick.
Läser jag om reklambyrån som har en egen berg- och dalbana på kontoret. Så häftigt.
Extremt kapitalslöseri, när personalen åkt 3-4 gånger var kommer ju bergodalbanan att stå oanvänd. Bättre ett biljardbord, en darttavla, pingisbord eller liknande.
Pingisbord finnes, modell väldigt litet. Men… nu är väl ljudet av studsande pingisboll strax efter hundskall och skrikande baby på den skalan… för den som jobbar. Så det används bara vid högtidliga tillfällen.
Ang darttavla : går sådan att montera så att golv inte förstörs? Tänker mera på hemmaplan. Jag har en sådan som stått i källaren i 25 år nu i väntan på lösning.
Det finns bra mattor för att skydda golvet.
T.ex.
https://www.dartstore.se/dart/jack-daniels-dartmatta-290x60.html
Vi gjorde ett radioinslag idag om samma grej. Tydligen åker dom ofta.
Därav att pingis är förbjudet under arbetstid här på kontoret…
Dålig beläggning, vänta tills alla har uppdrag…
Det är nog mer tänkt som reklam utåt än något annat. “Titta vad sköna och kreativa vi är” typ.
Det fungerar nog relativt bra. Ingen potentiell kund som är där på möte kommer glömma bort dem. Det skapar nog en viss nyfikenhet och bygger image.
– Det finns hundratals duktiga byråer och det är supersvårt att nå ut. Berg- och dalbanan har verkligen slagit igenom.
Undrar hur många privatbostäder som har egen bergodalbana av anständig storlek. Nog för att det kan vara lite bergodalbana med humöret, men riktig fysisk?