Idag

Kollade jag lite angående starttider. Jag brukar använda MGB, men provade idag webben med katastrofalt resultat. Webbversionen av GIT-bokningen är verkligen brutalt dåligt gjord. Den som designat det UI:t borde få handgräva torv från en Norrlandsmyr under fyra veckor då myggen härjar som värst.

2 gillningar

I kortbyxor.

Idag har jag bokat årets första golfrunda…den 28:e mars.

2 gillningar

Promenad hem från jobbet, på lunchen.
Gick raskt men inte med maxfart. Det blev cirka 8:10 per km. Maxfart orkar jag inte hålla i en halvtimme utan att dra på mig syra och krokna pga det.

The National? Öppnar ni då?

8:10 är snabbt för att gå. Jag klockar alla mina hundpromenader och på slät asfalt utan distraktioner så går vi runt 9-9:30 per km naturligt. Om jag vill så går jag såklart snabbare men då känns det mer forcerat. Hunden kan gå mycket snabbare. :slight_smile:

2 gillningar

Det är ingen direkt slöpromenad det handlar om. Nu har jag inte mätt exakt avstånd jag går men tror det är ganska precis 4km. Skall kolla…
Hehe, nej, jag hade helt fel. Det är med bilen det är drygt 4 km

I stand corrected! Det blir cirka 9 min/km. Det låter mer rimligt. Jag borde ifrågasatt mig själv med 8:10, som nog är nära min maxfart.

Ja riktigt hur man skulle röra sig i konstant hastighet i 8 km i timmen med apostlahästarna i 4 km. Våldsam gång eller väldigt joggande jogg… Hästarna skulle trava.

Japp, The National.
Jag har inte sett några officiella uppgifter om öppning men det var möjligt att boka från det datumet och framåt så jag antar att dom planerat sin öppning till den helgen.

1 gillning

Åtta km/h var det aldrig fråga om. Däremot 8:10/km, vilket blir drygt 7 km/h. Det är fullt möjligt att hålla ungefär den farten ett tag men (för mig) inte i fyra km och definitivt inte med vinterskor och liten ryggsäck. Skorna har stor betydelse när man vill pinna på ordentligt.

Nu blev jag taggad. Har ett 5 km långt terrängspår som jag tänkte powerwalka senare idag. Ganska backigt så något 8:10 på kilometern blir det inte.
Har sprungit milen som snabbast på 50 min så snabb är jag inte.

Det är ungefär där jag legat också men det är svårare och svårare ju äldre man blir.

Hade förr ett litet projekt varje sommarhalvår att jag skulle ta milen under 50 innan det blev höst, men det slutade jag med för 3-4 år sen då jag drog på mig en stressfraktur i smalbenet. Nu är den läkt sen länge men skyller min lathet på att jag är rädd att skada mig igen. För det är inte roligt. Hade stora problem med ett knä i ett par år dessförinnan. Innebandy…

Ska nog återuppta det där i år. Är en lite lagom morot för mig som inte orkar anmäla mig till något lopp o sådär.

8.10 per km är djävulskt snabb promenering.

Jag var helt chanslös på 8:10.

1 gillning

Jogga 8 min/km skulle inte kännas något vidare heller, eller nu kanske det skulle det. Ska känna på löpband på gymmet nästa gång.

Nu var det ju inte 8:10. Jag hade fel avstånd. Det var 9:00-9:10 per km.
Men powerwalk runt 8:10 borde vara möjligt.

Jag tog en promenad igår på 6,2 km och mitt snittempo låg på 7:24 min/km.

Köpte jag mig ett par Footjoy Hyperflex 2025. Släpps 4/3. Har Dormy gjort en tabbe här och börjat sälja för tidigt?

Det är snabbt! Bra jobbat!