Hittade jag 3bors överman.
Det där är bara skruvat. Imponerande dumt.
61 hål om dan! Har aldrig spelat mer än 54. Om det nu rör sig om 18 hålsrundor.
Tror han grejar 8 min/km.
What?? 7:24? Har du 2 meter långa ben?
Bra jobbat jag hade fått springa i det tempot,
Gick jag 8 km på ca 3,5 tim, men då tog vi en fika efter nio.
Du får börja springa. Sikta på inofficiella världsrekordet:
Den 12 oktober 2019, under Ineos 1:59 Challenge som sprangs i Wien i Österrike, blev Eliud Kipchoge den första person att springa maratondistansen på mindre än 2 timmar, sluttiden var 1:59:40.2
Det är runt 2:49 per kilometer. I drygt 4,2 mil …
Jag är 1,86 totalt så tveksamt om benen är 2 meter långa.
Maxtempot låg på 6:40 men då var det gränsfall att benen hann med.
Gångdiskussionen är intressant.
Tanten har kortare ben än mig… men hon drar iväg nått enormt så jag får säga till.
6km/timme är max för mig på ett löpband. Iofs. uppför 2-3snäpp för att det känns bättre. Vet inte om den räknar rätt!,
Sprang 5km nån gång i veckan för 10-15 år sedan. Har noll kondis. Gav mig fan på att springa en mil. Knappt styrfart, ingen paus, blev 61min.
Kondis är ingen faktor för att klara ett rimligt tempo. Bara hjärna. Är lika trött efter 18 som 36 hål när jag väl landar i soffan.
Egon
Toppen på 50 km på SM i gång ligger på runt 5 min/km.
Men 2.08 räckte för 4:e plats på SM 2024 på 20 km. Det är alltså 1.04 på milen. Alltså knappt 6:30/km.
Ställ upp nästa år.
Normal gång hastighet räknas som runt 10-12 min/km.
Går man 9 min/km räknas det normalt som snabbt.
4-5km/h har jag fått lära mig. Dvs. 12-15min/km.
Egon
5km på 50 minuter med full stridsutrustning, packing och vapen var norm i lumpen. Sen vilade man 10 minuter och så höll man på.
Helt stört… 3 st 18 håls rundor PER DAG! And then some… i snitt.
Missa en dag och du har en duktig ryggsäck, men det har han väl kanske inte gjort.
Vilken hastighet använder du då du travar gator på stan?
6 km/h brukar kännas som normal rask promenad. Inget ansträngt, men heller inget flanerande.
Runt 10-10:30 min/km
Huset är städat och allt är klart för hustruns återkomst imorgon efter en vecka i USA. Hemgjord gräddkola och en fin Rioja Gran Reserva (till en tapaslunch). Och så ett dussin av hennes favoritblommor.
Så bör man inte bli utslängd den här helgen heller.
Va …hon åkte ju Vasaloppet nyss flög hon från Mora direkt?
I princip. Körde hem söndag och lyfte måndag morgon mot Atlanta.