Idag

Käkar du de där på löpande band? Smaklös sockermassa med chokladton är inte min melodi, ”but to each his own”.

Hahaha, löpande band är väl att ta i enligt mitt sätt att se det men uppenbarligen går det åt några stycken. :flushed:

Förr i tiden när priset var 27:95:- kunde jag dock köpa dom allteftersom då det ofta var 2 för 50:- eller 2 för 45:-
Sedan gick priset upp till 32:95:- men samma erbjudande om 2 för 50:- dök ändå upp ibland.
Förra måndagen höjdes dock priset till 38:95:- och vid det priset vägrar jag av ren princip att köpa så när Willys under veckan hade 2 för 48:- var det bara att köpa på sig ett ordentligt lager.

Les Contamines med UCPA

Och att du käkar mer choklad när du alltid har hemma är inte större? Imponerande.

“Finns det, ska det ätas” är mitt motto.
Min enda räddning ör att jag är lat, så jag åker inte och handlar onyttigheter om det inte finns hemma. :grin:

2 gillningar

Det är väl upp till mig.
Vid förra årsskiftet hade jag choklad hemma, om inte i dessa mängder men åt inte en enda bit choklad på över 3 månader då jag bestämt mig att gå ner i vikt.

Även om man i dagens samhälle lätt kan luras att tro att personligt ansvar inte finns så kan man faktiskt själv bestämma över väldigt många val man gör i vardagen.

3 gillningar

Kul med någon som åker till de lite mindre kända orterna också, ge gärna en recension när det bär av hemåt.

1 gillning

Men tänk lite. Man ser naturligtvis till att käka choklad hela tiden så ökar inte risken att man äter mer för att man har extra hemma.

1 gillning

Undrar om den här föreningen fortfarande lever.

1 gillning

Är SMHI prognos att det är [0…3] grader ute som högsta temp, alla dagar fram till prognosens slut den 5/3. Väderminnet är ju selektivt men det kan inte vara många tiodagarsperioder i skiftet feb-mar som varit så, de senaste 50 åren.

Du kan ju alltid kolla temp.historiken där du bor på https://temperatur.nu

För en något tynande tillvaro på FB, men existerar. Finns även “Spettets vänner” som inte vill gräva men syftet är detsamma.

Ica kvantum i Skellefteå skänkte 54 använda godisskopor förra året för att gräva med så supportrar finns tydligen överallt :rofl:

3 gillningar

Gruppen Flytta Gustavianum lever

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Den stora biltråden

… känns Februari och mars så seeegt det känns som golfsäsongen är långt borta. Vilket den egentligen inte är, men så uttråkad.
Hittade ett par bilder på barnbarnet från i somras att drömma till (spela i guldskor var tydligen in style :wink:

2 gillningar

På förekommen anledning!

3 gillningar

Jag behöver inte påminnas. :rofl:

1 gillning

Jobbar hellre över än att sitta och knyppla. Syslöjd var nog den värsta plågan i skolan, fick där en av mina två ettor genom åren. (Frun har hela källaren full av garn…). Man var tvungen på min tid.

Är det ortopedväder.
Tror faktiskt man kunde åkt skridskor nedför gatan. Vattenblöt is hela vägen.

Pyntade resten för vårresan.