Idag

Skönt att vi alla är olika. Jag tycker det var ett konstverk i genren.

Dom där rubrikerna skulle jag inte klicka på. Jag vill veta vilken sport det är, lag och vilken del av landet.

Orka sitta och klicka sig in på damfotboll, damhockey eller information om aik hockey.

1 gillning

SHL torde ju vara SHL-hockey och då är det herrar.

Alpint är alpint.

Skägg-rubben kan möjligtvis vara otydlig.

Saknar som sagt lag i SHL-fallet, finns flera lag jag skiter totalt i.

Sen skulle det inte förvåna mig om “SHL-klubben” har ett damlag som dom faktiskt skriver om. Allt för sensationsklick.

Om man inte gillar Just Nu kan man oftast scrolla ner en bit på sidan. Där finns artikeln i samma ämne med fler ledtrådar.

Jag kan hjälpa dig … inte skära bara rispa :joy:
Knepigt med egna provet, blev skit första gången men fixade det andra gången.

Men för h-e, det hjälper inte!

Ang, media typ läst nyhets:
Brukar tänka 2005 som peaken. Man orkade ha papperstidningen kvar och Niklas Ekdal skrev underbara ledare i DN. Alla hemsidor för tidningar, faktiskt med AB i spetsen var klart läsvärda, framsidor som sa nåt genast. Alla idrottare hade kul hemsidor, ofta med chattar. Jag chattade med massor av de bästa friidrottarna mm

I allt väsentligt fanns allt av leaderboards och ungefär samma TV-bevakning om golf. Bra golftidningar, alla spelare hade hemsidor, bloggar där de skrev om sin golf, man hade koll på vad de upplevde som problem med spelet. Tävlingar som masters hade mycket mer läsvärda hemsidor skrivna av ordentliga journalister, Svensk golf skickade ut snabelerik…

Flyttlass.

1 gillning

Idag 6 timmar körträning med sångpedagog. Lite speciella övningsmoment: -Flämtande hunden och apan för att värma upp diafragman.

Sumobrottaren för att lättare komma upp på de höga tonerna utan att det låter ansträngt.

Vampyren för att få till hur det skall låta bra vid vissa kombinationer av stavelser.

Byfånen för att få bort onödiga käkrörelser.

Intressant.

Nu en sväng till gymmet därefter födelsedagsfirande på restaurang.

Kommer att somna ovaggad.

1 gillning

Elva arter till fågelmatningen igår, rekord för året

Vilka arter?

1 gillning

Första åken nere i Frankrike

1 gillning

Var?

Påven verkar nästan ligga på dödsbädden. Njursvikt, dubbelsidig lunginflammation, 88 år…

Kommer ihåg 2005 när jag och mina föräldrar var i Rom för att fira pappas 60-årsdag. Palmsöndag och Petersplatsen var smockad med folk. Såg den “riktige” påven vinka från ett fönster. Sen dog han kort därefter.

Idag har jag fyllt upp mitt lilla lager hemma.
Detta borde räcka åtminstone fram till Vasaloppet. :smiling_face:

4 gillningar

Those were the days…

Du menar år 2027 då, kanske? :wink:

1 gillning

Jag menade årets Vasalopp. :joy:
Mer rimligt är dock att det räcker ungefär fram till semestern.