Idag utförsåkning med brorsan, vi träffades mitt emellan våra bostadsorter, i Kungsberget. Soligt, -10 på morgonen och någon enstaka minus vid lunchtid. Alltid kul att umgås med brorsan.
Det finns det kanske, men inget man behöver bry sig om.
En kollega åt den som en hamburgare och oavsett regel, korkat så det förslår. 1 och nolla… inga spärrar, check.
En sån som skulle gå när gubben är grön även om det kommer en lastbil i flygande fart.
Egon
Ungpojksmetabolism…
Vad är det där?
Nya iphone, svårt att få nya delar.
Gammal iPod
Som “åldringarna” skriver en äldre utgåva av iPod/phone…resegramofon
iPod, du kunde inte ringa på den där
Korrekt
hatten slänger man bort. full med damm
Idag noterar jag att vi vecka 7 hade ovanligt välfyllda vattenmagasin i Sverige: 64,2 %
Faktiskt den högsta nivån någonsin sedan 1960:
I SE2 dubbelt mot vad det varit de senaste åren vilket ger ovanligt billig el i just SE1 och SE2 just nu - men jag anar en viss oro för när snösmältningen och vårfloden startar senare i år då vattenmagasinen brukar fyllas på ordentligt.
Stor risk för rejäla översvämningar här i norr då man behöver släppa vatten förbi kraftverken.
Delvis skulle man kunna skylla detta på vindkraften som gjort att man inte behövt köra vattenkraftverken lika mycket som normalt.
Källa: Reservoir Content for Sweden
Troligen vintern sista chans att promenera på snötäckt Bro Hof i full sol. Varmare väder på väg. Lunchpromenad, tur jag kom ihåg solglasögonen. Hål 10 Castle.
Optimist
PSA prov ordnat hoppas på tillräckligt ok för att slippa bli inskyfflad i tuben/magnetröntgen…
Är med i någon studie sedans en del år.
Ja jävlar ja… Man skulle ju skicka in det andra provet med.
Får bli efter semestern. Man vill ju inte svimma och slå sig när man tar blodprov på sig själv…
Berömmer jag helt seriöst Aftonbladets Just Nu-redaktör på Sporten. Tre rubbar som alla lockar till mer läsning.
Då är jag motvikt. Jag läser ungefär aldrig AB och spna där rubriker gör att Jag avstår klick.
What a f-ing nothingburger. Varning - det där är några minuter av ert liv som ni aldrig får tillbaka.