Idag

6 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Arbetstidsfrågor/övertid

Jag vill inte sätta några griller i huvudet på dig men jag säger bara flo och spine.
Adapters där skaftet vrids i läge går fetbort för mig.
Jag har testat för spine och lite diy avs. flo och skillnaden i olika lägen är stor. Praktiskt sett var det då kört att ens försöka veva ut om det gör skillnad, för jag kunde inte medvetet montera det fel.
Har haft nån TM och då således försökt trycka bort tvångstankarna… :smiling_face:

När man läser renommerade fitters så gör det inget och när man checkar dito klubbmakare så gör det mycket. Lite religion över det hela …

Jag tror att man kan nyttja dess metoder till att sortera ut bra/dåliga skaft och att det kanske inte gör så mycket om de monteras ”fel”. Men, det är ju bara det… sorteras det skaft hos OEM?
Sen kvittar det ju hur adaptern funkar om man inte har koll på skaftet från början.

Egon

Lär vi oss att vildsvin även kan göra nytta.

” I skogar som består av jämnåriga träd av samma sort saknas ofta växter som vanligtvis trivs i skogen. Det gynnar heller inte mångfald bland djur.

– Vildsvinen blir ekosystemsingenjörer. Genom att vända upp och ner på jorden ger de många växter, som annars skulle vara chanslösa att etablera sig, en möjlighet att slå rot. Det ger många positiva biologiska i skogar som vanligen har låga naturvärden, säger Evelina Augustsson, vars avhandling vid SLU ligger till grund för upptäckten, i ett pressmeddelande.”

80 timmar på 2 månader enligt vårat avtal.
Förra avtalet sade 50 timmar/månad eller max 48 timmar under en fyraveckorsperiod.

Angående spine och flo så har jag aldrig upplevt att jag känner någon direkt skillnad i svingen.
Dom skaft jag har/haft som känns bra tycker jag går bra att snurra lite hur som helst utan att jag reagerat på att något förändras, även om jag inte gjort några egentliga experiment angående just detta.
Dom skaft jag testar som inte känns bra hamnar i någon garderob eller liknande i väntan på bättre öden.

Fast detta får bli sista svaret angående detta i Idag-tråden.

Är jag inte så ledsen för att jag missar PGA Show i år igen.

Inte idag men imorgon kl 8 kommer elen i SE3 och SE4 att kosta drygt 4 kr per kWh.
Trots att elen varit ovanligt billig hittills i januari kommer det att ploppa upp folk som kräver kompensation från staten för den svindyra elen, folk som hävdar att dom tvingas stänga av värmen pga den svindyra elen, folk som ondgör sig över att elbolagen skor sig på de höga elpriserna, etc etc…

Jag vågar mig på den gissningen att det finns ett stort antal fastighetsägare som har ganska lite till övers till den eventuella ökningen av växter efter att deras tomter och grönytor fullständigt vänts över ända.

Är jag sugen på prinsesstårta. En bit får räcka.

2 gillningar

Fick Andrea Möllerberg sparken. Mer om detta tas med fördel i Sportsnack

En gammal badmintonpolare till mig, Sören Johansson, hade otrolig ämnesomsättning. Han kunde med lätthet sätta i sig en 8-bitars prinsesstårta själv när vi lunchade mellan seriematcherna.

Då var han iofs i 15-årsåldern. Men han har fan inte gått upp ett hekto på 40 år.

Själv nyper man ett blad av rosen och går upp 20 kilo.

1 gillning

Som en av mina kompisar. Trådsmal fortfarande. Vi var alltid lika förvånade på stundentkorridoren när vi kom tillbaka med sju pizzor när vi bara var sex stycken. Jocke: “Ja, jag ska ha två pizzor”. När jag fick luta mig tillbaka och släppa ut bältet ett hack efter en halv eller trekvarts pizza svullade han i sig båda och gick till kylen för att se om där fanns nåt mer han kunde äta.

Hann jag med att boka Sthlm3 testet några sekunder före 08:00 då nya platser släpps. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Är det kö till sånt?

Bokade var?

2 gillningar

Svullade faktiskt en i helgen, första bakelsen på länge och prinsess är min to-go. Inte en hel tårta, men en rejäl bit, nog fyrsiffrig med kalorier, inte bra för årets bant.

1 gillning

Numera krävs remiss från VC då regionen inte ville betala, Sen släpper PCC nya tider varje måndag 08:00. Då är man med i en studie och lämnar först blodprov på S:t Göran sen får jag hem ett eget test från Karolinska (stick i fingret) som jag sen skickar in. Sen kommer dom att jämföra vad som går att utröna från de olika blodproven.

Jag siktar på 10 procent viktnedgång till påsk. Oklart om prinsesstårta är en bra idé för det.

1 gillning

F-n!
Jag som anmälde mig…

Jag kan hjälpa dig med stora nålen … :joy: