Idag

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Att resa

Som jag skrivit tidigare jag vet inte hur det är överallt.
Det är upp till varje företag att hitta sin modell.
Gissar på att firman kanske utgår från att om arbetarna är nöjda så presterar de bättre så ledigheter är inget att hänga upp sig då totala tiden över året blir fulltid.
Tex check på korttidsfrånvaro pga sjukdom på avdelningen är typ 2-3%? över tid ger en bild av nöjda knegare.
Från senaste chefen, aldrig chefat på någon avdelning med sådan hög arbetsmoral , typ chef i 30 år.
Det här är det underliggande i Lean…

Han är dock förlamad i benen. På riktigt.

Skottpengar på alla som kör eller parkerar i cykelbanan.

Om inte, iaf indraget körkort ett par år.

Då hade tom de tokiga gröna kunnat få min lokala röst.

Blir en jobbig dag. Feber och frossa/svettningar hela natten. Nu fruktansvärd huvudvärk

Kämpa. Och ät Ipren och glass!

Krya på dig! Coronan?

Läser vi om “Svennis” skulder.

Då får man ju säga att vilken division 3 -tränare som helst är mer lyckad.

Vid sidan av fotbollen ligger det väl nåt i det. Men “Svennis” har nog i alla fall haft rätt kul.

2 gillningar

Hans levnadsstandard var dock lite bättre och det är väl det som räknas? Dessutom finns det en del annat än pengar att väga in. Nog är det mer spännande och roligare att träna storklubbar på kontinenten och engelska landslaget än att träna Degeberga?

Är faktiskt ganska fascinerande hur en del “rika” lyckas leva som mångmiljonärer trots att de egentligen är fattigare än tiggaren utanför Ica.

1 gillning

Jag förstår inte hur detta funkar.
Hur lyckas man få 99 miljoner i skatteskuld utan att någon åtgärd tas från skattemyndigheten?
Hade jag struntat i att betala in 10.000:- i skatt så hade troligen kronofogden varit efter mig inom 12 månader.
Det borde ju funnits tillgångar att utmäta tycker jag.

Om du anlitade en advokat för 2500:- i timmen för att sköta överklaganden så slipper nog även du att ha kronofogden efter dig.

+moms

Vilken div 3 tränare som helst med 118 millar extra att spendera blir nog lite bättre…

Äntligen!

De kanske borde höjt till 10 ggr dagens pant?

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Pågående tourtävlingar Spoiler

Har det blivit laser i :eyes: igen. Gissningsvis är det nu tillräckligt med punktsvetsar där inne någonstans. Det visar sig om 2v.

Jag skall också träna mig på att ignorera en del saker, med start idag. Har inget med laser-ögon-joxet att göra.

1 gillning

Vore väl bättre med en teknisk lösning så panten återvinns oavsett hur man kastar den. Idag är det mest signalpolitik att man skall panta likt lämna in gjutjärnspannorna.

Ironiskt nog betalar få affärer i MPs högborg ut pant. Dom flesta tar inte ens emot pant.