Konstaterar att redan 1986 fanns oro för tjuvspel på golfbanor. I det här fallet Tylösand…
Kvinnor med barn 30-39 år sticker ut, lästes det någonstans.
Blir inte under Politik
Undrar jag vad smhi vill med att vädervarna varje dag i stort sett. Är tanken på att vi ska sluta reagera på ”vargen kommer” så gör de ju ett finfint jobb…
Syftet med SMHIs vädervarningar är att samhället – alltifrån regioner, länsstyrelser och kommuner till näringsliv och enskilda – ska kunna bygga en bättre krisberedskap. En varning utfärdas när vädret väntas medföra konsekvenser eller störningar i samhället. Därför har varningsbeskrivningarna tydligt fokus på förväntade konsekvenser av vädret.
Fullt rimligt.
Problemet är snarare att “vi i media” hugger direkt och skriker ut om dessa varningar. När folk dessutom har nyhetspushar i sina lurar blir det mycket riktigt “vargen kommer” rätt ofta.
… stänger tillverkningen av rullar (ambassadeur) i Sverige och tillverkningen flyttar till polen. Administrationen blir kvar sägs det.
Fabrikslokalen är väldigt gammal och i behov av upprustning så det blev väl mycket billigare att flytta. Inget konstigt egentligen men tråkigt ändå.
Det största och längsta med grejer från…Stettin…
Man vet att det var bs när den förmodade” nån m/s från orkanklass” inte ens flyttade på den tomma soptunnan.
Eller när 1 dm snö klassas som ”stanna hemma” och se över ens toapapperslager…
Här är det svårt att ta sig fram på vägarna flera ggr per vinter. T ex idag. Snö, blåst och öppna fält är ingen bra kombination.
Från vår lokala FB-grupp.
Gissar, Polen EU bidrag för uppbyggnad av fabrik.
Ca 40%? Lägre total tillverkningskostnad.
Som ni skrev inget konstigt med det.
Funderar jag på hur många som kommer att betala top rate på Turnberry. 1000 pund!
Har blivit lurad på mobilabonnemang mitt jävla nöt. På företaget så ingen ångerrätt.
Avtalet är helt ok men företaget bakom verkar riktigt opålitliga. Är rädd att det är nåt finstilt som blir dyrt…
Grejen var att jag behövde uppgradera ett abonnemang från data-sim till riktigt abonnemang och inte orkat ringa Telia och fixa det. Tänkte att nu passar jag på… Men men… Annars lägger jag ALLTID på luren på försäljare. Så galet ironiskt att jag åker dit…
Jag vet en golfklubb som gjorde liknande misstag strax före jul
Jag insåg det tidigt iaf och abonnemanget är kvar hos Telia. Så med lite tur kan mina hot om krångel, polisanmälan, dåliga recensioner på nätet och advokater göra att de stryker det. Men troligen inte. Inser ju att de skulle vinna i en rättegång och det vet ju de också såklart.
Får väl i värsta fall betala dubbelt om deras tjänst inte skulle fungera.
Bokade vi flyg till . En vecka. Troligen bor vi i Alicante. Budgeten säger att det borde kunna funka. Familjeresa. Kan nog bli lite golf också.
Idag slog det mig vilken sjukt osmidig förpackning Tigerbalsam har, då menar jag själva burken alltså…
Har du inte 2 veckors ångerrätt?
idag 1:a bad i havet i år 17 grader
“På företaget så ingen ångerrätt.”