Jag har fullt förtroende för dig i den här frågan, han ryker.
… om en halvtimma skjuter dom upp och försöker fånga raket igen https://www.youtube.com/watch?v=dtmvbQDou4I fortfarande coolt…
…rullades bilen in i garaget för första, men definitivt inte sista, gången den här vintern.
Fem cm snö på marken.
Tack för du påminner mig om att jag måste koppla in batteriladdaren/underhållaren. Blir inte mycket kört på vintern!
… och idag spacklade jag mitt badrumstak efter att tejpen rev bort lite färg i taket! Vilken framgång!
Varför exploderade boostern? Tyckte att den landade tryggt på vattnet?
Den är 70 meter hög. Den tål liksom inte att vältas hur som helst. Tänker jag. Vält läppstiftet i göteborg och se om nåt går sönder
C kan dö. “En centerpartist är bara en miljöpartist med jobb”
På lördag bir det att spatsera i gnistrande vinterlandskap.
Tänkte jag skulle förklara en sak med “clickbait” också. SR “får/ska” inte skriva artiklar på nätet utan det är ljudet som gäller.
Tidningarna protesterar hejvilt när SVT och SR skriver längre texter eftersom de då tycker att det är orättvis konkurrens. Alltså ska exempelvis SR den modell som nu används, dvs att man i några korta punkter förklarar vad inslaget handlar om och sedan länka till det.
Promenad med vovven förbi ett ställe där ett lösvirkes hus håller på att byggas. 1 plan.
Platta/avlopp/markarbete tog tid som sig ofta tar.
Dag 1, stomme takstolar på plats.
Dag 2, råspont/,papp/tegelläckt isolerat/vindduk på plats.
Gubbsen jobbar på bra.
Lösvirke? På två dagar? De kanske har byggt sektioner i förväg?
Då är det klart om tre månader. Ytterväggar kommer färdiga sen är det bara resten… Rätt vanligt sätt att bygga idag
Det är väl just det där “resten” som brukar dra ut på tiden och nästan aldrig blir klart ?
Aldrig bli klart? Vi har deadline på projekten när vi börjar och det är rätt sällan att dom skjuts (på sin höjd en månad eller två).
… bara för det har vi pga anledningar (inte jag) skjutit på några deadlines i år. Men det är fortfarande ovanligt om man ser till dom 11 åren jag byggt villor med min firma.
Anledningar till att saker skjuts upp är oftast fönster som inte kan leveras i tid. Eller att kunden envisas med egna leverantörer som försenas… men det är ju faktiskt dom som i slutändan bestämmer vad dom vill ha.
Ytterväggar knackas på plats, takstolar såg att stuven med material minskat en del. Knackade på plats.
Typ som förr med lösvirke
Såg idag att det var 6 gubbs som jobbade på.
Off topic.
För 20år sedan byggde/resde grannen sin smålandsvilla. Helt ok standard och jämfört med en 90-tals trävilla ett snäpp upp. Priset var ganska lika och med låg/medium prisbild i området/bygden… en no brainer. Lite DIY hade gjort huset billigare än beg. alternativet.
Jag blev intresserad och kollade upp det hela. Allt stämde.
Jag förstår inte riktigt mina yngre vänner som tittar på gamla 70-tals tegelfasad-hus i samma prisklass nu som ett prefab-hus. Här nere/inne i landet är inte tomtpriser dyra alls.
Egon
Läget läget läget…
Sorry, fel tråd.
Klart att det är läget.
Men säg så här…
Att bygga nytt på landet (en bit utanför stan) är nästan aldrig ekonomiskt försvarbart förutom på väldigt lång sikt.
En tomt häromkring kostar mellan 45-500 tusen. Samma ligger på 2-5 mille på västkusten.
När grannen byggde hus gav han lite mer för tomten. Gott så.
När kompisen byggde ett snikhus på kommunal tomt något år tidigare gick det på likt mitt hus. Idag är båda våras hus minst dubbelt upp dvs. ingen extrem bostadskarriär, men ändå.
Egon
Idag var det halvdåligt före för sommardäck när jag körde hem från jobbet.
-3 grader och något vitt pulver som täckte vägbanan trots att jag bor nästan så långt söderut det går att komma i landet.