Idag

Körde långsamt i vänster fil.

Är man knappt ens förvånad …

Myndighet tar skäligt betalt av privat företag. Låter väl OK?

Ska ju självklart skickas digitalt och inte slösa på papper och transport…

Det var ju det där med registerlagstiftningen…

1 gillning

Och varför tillrättalägger dom inte Christer och berättar vad som gäller?

Fullt utnyttjande av lediga filer och blixtlåsprincipen vid avsmalnad. Inget att diskutera.

Att sen gubben känner sig kränkt och vill leka trafikpolis borde bestraffas med böter eller något annat rimligt.

Ps. Glömde, public service vill inte pyssla med upplysning utan skapa klick för att berättiga sin existens. Lägg ner. Ds.

2 gillningar

Det är förmodligen inslag 2. Ingen orkar ju höra/se/läsa för långa grejer.

I övrigt har du rätt om körningen.

Lyssna på en ljudinspelning? Eller om det är video? Det är för ineffektivt för min smak.

Det var väl något liknande för något år sedan, en lastbilschaufför som kände sig “entitled” och blockade framkomligheten, han blev fälld vill jag minnas, med all rätt.

1 gillning

höra nej, läsa ja. I det senare fallet kan jag scrolla fram till dit jag vill

Vill också läsa och inte se någon dj-la video som dessutom inleds med några minuters reklam :rage:
Men med tanke på att allt fler går ut grundskolan och gymnasiet som analfabeter så är väl snart alla tidningsartiklar bara tillgängliga som videoinslag…

Allt för att skapa klick och reaktioner. Ta upp rondellkörning nästa gång! Eller varför inte om kol eller gasol är bäst o grilla med. Tack.

Sånt kör vi på sociala medier.

1 gillning

Idag som vanligt körövning med den riktigt roliga kören, det mesta sjungs på gehör och en hel del improvisation av körledaren. På repertoaren rätt mycket låtar man kan tänka sig att lyssna på i orginaltappning, Nirvana, Björn Skifs, Monica Z mm.

En enorm skillnad mot kyrkokören där nästan allt sjungs efter noter och det mesta är traditionella körsånger, ofta av religiös karaktär. På julkonserten blir det dock en hel del typiska brittiska julsånger, de är ofta väldigt svåra med takt och tonartsbyten. I vissa partier är det dessutom upp till 8 olika stämmor vilket klurar till det.
Det är sällan de egna musiklyssningsalternativen innefattar kyrkokörens repertoar.

Deck the halls with boughs of holly, falala… härlig musik.

Den är inte med på repertoaren, av de brittiska sångerna sjunger vi

• Masters in this hall
  • Carols of the bells
  • Candlelight Carol
  • Shepards Pipe Carol

Enda jag kunde på rak arm, Piff och puff som sjunger på julafton.

Gott o se dom är så bra kompisar

11 gillningar

Nu är alltså frågan, gäller min teori om “fullt förtroende” även om det är den utsatta personen som känner fullt förtroende.
Demirok om ni undrar

2 gillningar