Så tar vi till nya superlativer!
“Enormt stopp”?? Vad tusan är det?
Tågen står enormt stilla??
Antar att du sett Peter Finchs video därifrån?
Gör väl att aptiten stegras?
Clickbait, givetvis.
Fler klick o mer deg, bara med en så enkel grej som ett ord i en rubrik. Lättförtjänta pengar.
Oavsett larviga rubriksättare. Jag kan iaf intyga att det var enormt mycket folk på Sthlm Odenplan pendeltågsstation.pga det här stoppet. Mitt i rusningstrafik. Jag lyckades kryssa mig fram på perrongen och hade flyt, mitt tåg var ett av de första som började gå efter stoppet.
B230
Jag kom ner till perrongen 17:15, då stod det Bålsta 2 min. Tåget kom efter några minuter.
Kanske lite mer folk på perrongen än vanligt.
Hade nog en väldig tur
… satt jag på ett möte och tittade på en graf. Måttligt intresserad och smått allergisk (ej verifierade siffror) mot sådan redovisning så fick jag vatten på min kvarn när det 10min. in i mötet konstaterades att kalkylen i excel var fel och värdena hamnat i fel ruta.
Egon
…blev det äntligen snurr på min VDI (WVDI, ja en Windoze). Visade sig vara en proxinställning som var obra, som slöade ner en del saker rejält.
Då kan jag snart överge den gamla serverhäcken som BSOD:ar (metaforiskt alltså) lite då och då.
Vet inte vad du använder den till men på temat skaffade jag en liten mini-pc för ett tag sedan som helt ändrat hur jag jobbar. Hade bara tänkt ha den som extern kompilator för laptopanvändning men den fick åka med även till kontoret då det är soft att ha en extern kompilator “som tar skiten”. Samt att jag då kan ha samma state på utveckling mellan olika datorer. Den är marginellt långsammare än min stationära på jobbet att kompilera, men den blir varm och får throttlad cpu ibland.
Kör vs-code via ssh in till den och kör den headless. Rekommenderas skarpt till alla som har problem med att datorn segar ner när man kompilerar
Vi måste varit på samma tåg
WVDI mest för pappersjobb. Dvs ppt, word, Outlook, Teams. Grotta runt i pdf:er. Osv. Att den gått segt beror inte på last utan på fel nätanslutning.
För modellering av UC inkl kompilera dessa (Plant, Markdown) har jag en Linux-VDI. Git. Vscode.
Dang. Hade varit smidigare.
Nice, något speciellt den ska ned i?
Såg jag ett klipp som påminde mig om någon.
Volvo 940 Rally 2,5L
UC? Undercentral eller är jag arbetsskadad?
Use Case.
Fick inte ihop det…
Uppdaterade mobilen, Android 15